نیوز سیتی!
08 دی 1402 - 19:58

برگزاری پویش بذرکاری بیابان در نیشابور

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نیشابور گفت: پویش بذرکاری در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، در منطقه اکبرآباد بخش مرکزی نیشابور برگزار شد.

حسین سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: با توجه به فراخوان صورت گرفته، بیش از ۲۵۰ نفر دوستدار طبیعت، گروه‌های کوهنوردی و سمن‌های منابع طبیعی و محیط زیست امروز در برنامه بذرکاری عرصه‌های بیابانی حضور فعال داشتند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نیشابور افزود: همچنین برنامه امروز با حمایت مجتمع فولاد خراسان و حضور فعال منابع طبیعی و آبخیزداری، جمعیت هلال احمر، آتش‌نشانی و اداره حفاظت محیط زیست انجام شد.

۱۰۰ هکتار از اراضی ملی با بذرتاغ، بذرکاری شد‌

وی با تاکید بر این موضوع که در برنامه امروز حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی منطقه اکبرآباد با بذر گونه بیابانی تاغ بذرکاری شد، ادامه داد:  با توجه به وضعیت اقلیمی منطقه و کاهش میزان نزولات جوی با احداث کنتورفارو، شیارهایی در سطح عرصه ایجاد شد، تا بذرهای کاشته شده در شیارها بهتر از بارندگی بهره‌مند شوند.

سهرابی اضافه کرد: حفاظت و توسعه‌ی منابع طبیعی و عرصه های ملی به عنوان پشتوانه و زیربنای اقتصاد، سلامت و بقای زندگی انسانها و دیگر موجودات نیاز به مشارکت هر چه بیشتر آحاد مردم، مسئولین، نهادها و سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی دارد که پویش بذرکاری امروز نمونه‌ای شاخص از این همکاری و همیاری همه جانبه بود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1619994

مهمترین اخبار ایران و جهان: