نیوز سیتی!
28 دی 1402 - 15:20

ترکیه: آماده میانجی‌گری میان ایران و پاکستان هستیم

وزیر خارجه ترکیه در یک کنفرانس خبری از کشورهای ایران و پاکستان خواست تا خویشتن‌دار بوده و آرامش خود را حفظ کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه امروز (۲۸ دی) در کنفرانس خبری مشترک با «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن در «امان» در میان سخنان خود، خواستار خویشتن‌داری ایران و پاکستان شد.

به نوشته الجزیره، وزیر خارجه ترکیه گفت که این کشور آماده نقش‌افرینی برای کاهش تنش میان ایران و پاکستان است.

«هاکان فیدان» همچنین گفت: «ترکیه از تحولات و تنش رخ داده در منطقه در پی حملات ایران به خاک عراق و پاکستان و متعاقبا حملات پاکستان به برخی نقاط در خاک ایران نگران است و پس از تماس با ایران و پاکستان به این نتیجه رسیده است که دو طرف خواهان افزایش تنش نیستند».

شامگاه سه شنبه ۲۶ دی ماه دو مقر مهم گروهک تروریستی جیش‌الظلم در خاک پاکستان منهدم شد و این گروهک حملات پهپادی و موشکی به محل استقرار نیروهای خود در کوههای مرزی بلوچستان را تأیید کرد.

در شرایطی که در سال‌های اخیر تعداد زیادی از مردم و نیروهای نظامی ایران به دست گروهک تروریستی تجزیه‌طلب جیش‌ الظلم به شهادت رسیده‌اند، وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات ضدتروریستی ایران در قلمرو پاکستان «غیرقانونی و غیرقابل قبول بوده است».

از سوی دیگر نیز در ساعات بامدادی امروز در نقاط مرزی ایران و پاکستان و در داخل خاک ایران انفجارهایی رخ داد که دولت پاکستان با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت آنها را به عهده گرفت و در پی آن ایران خواستار توضیح فوری پاکستان شده است.

پایان پیام/
منبع: فارس
شناسه خبر: 1641994

مهمترین اخبار ایران و جهان: