نیوز سیتی!
13 دی 1402 - 20:54

بورل: تراژدی غزه پایان نیابد کل خاورمیانه شعله‌ور می‌شود

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه هشدار داد در صورتی که تراژدی غزه پایان نیابد، کل خاورمیانه شعله ور خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه بر پایان تراژدی کنونی در غزه تاکید کرد.

وی در سخنانش گفت: «جامعه بین‌الملل باید درگیری میان اسرائیل و حماس را حل کرده چون دو طرف قادر به دستیابی به توافق نیستند».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اضافه کرد: «اگر تراژدی کنونی به زودی پایان نیابد، اوضاع به شعله ور شدن تمام خاورمیانه منجر خواهد شد».

از 7 اکتبر به این سو که اسرائیل عملیات‌های سنگینی را در غزه آغاز کرده بیش از 22 هزار فلسطینی به شهادت رسیده‌اند. دو سوم شهدای حملات اسرائیل را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند و 57 هزار نفر زخمی شده‌اند. 

علاوه بر این، آمارهای نهادهای بین‌المللی حاکی است از زمان آغاز جنگ حدود 1.9 میلیون از زنان، مردان و کودکان فلسطینی مجبور به ترک خانه‌های خود شده و آواره شده‌اند. این رقم معادل 85 درصد از جمعیت کل غزه است. 

در روزهای گذشته رسانه‌ها گزارش داده‌اند کنگره آمریکا در حال تلاش برای تصویب یک بودجه کمکی به ارزش 10 میلیارد دلار جهت ارسال غیرمشروط کمک‌های نظامی به اسرائیل است. سندرز در این بیانیه خواستار مخالفت با این تلاش‌ها شده است. 

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه بر کشتن رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد. با وجود این، آن‌طورکه تحلیلگران می‌گویند، عملیات طوفان‌الاقصی شکست امنیتی-سیاسی بزرگی را به اسرائیل تحمیل کرده است.

انتهای پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1625894

مهمترین اخبار ایران و جهان: