نیوز سیتی!
13 بهمن 1402 - 16:44

معلمان مهارت‌های اجتماعی را در برنامه‌ریزی درسی مورد توجه قرار دهند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گنبدکاووس گفت: مهارت‌های اجتماعی در برنامه‌ریزی درسی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بسیار مهم است و باید مورد توجه معلمان و مدیران قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، حسینعلی ایزد در همایش و دوره آموزشی یک روزه مقابله با بحران و مدیریت شرایط اضطراری با حضور حدود هزار نفر از مدیران و معاونین مقاطع مختلف شهرستان گنبدکاووس در سالن اجتماعات دانشگاه شمس اظهارکرد: یکی از مهمترین موضوعاتی که جامعه نوجوان و جوان ما را تهدید می‌کند، آسیب‌های اجتماعی که رفتاری خاص در مقابل عقاید و ارزش‌ها بوده که در نظر عموم مردم ناپسند تلقی می‌شود.

وی با اشاره به مسئله اعتیاد به عنوان یک آسیب اجتماعی جدی در کشور تصریح کرد: برای مبارزه با این آسیب خانمان‌سوز می‌بایست زیرساخت‌های مبارزه با آن فراهم شده و مهارت‌های زندگی، نشاط و شادابی و امکانات ورزشی در جامعه افزایش پیدا کند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گنبدکاووس با اشاره به نقش موثر و مهم مدیران و معلمان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان‌کرد: معلمان و مدیران در کنار خانواده و والدین نقش بسزایی در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند باید به اوقات فراغت و هدایت درسی دانش‌آموزان توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی ادامه داد: توجه به مهارت‌های اجتماعی در برنامه‌ریزی درسی، نشان دادن تاثیر مخرب دوستان ناباب و نالایق و چگونگی ارتباط با آنها، تقویت عزت نفس و احترام به دانش‌آموزان توسط معلمان، تقویت ارزش‌های دینی و مذهبی از کودکی در خانواده و سپس در مدرسه از موارد مهم در کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

*حضور هزار مدیر و معاون در دوره آموزشی مقابله با بحران

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس نیز در این مراسم گفت: با حضور حدود هزار نفر از مدیران و معاونین مقاطع مختلف تحصیلی شهرستان از ۵۴۲ مدرسه شهرستان، همزمان با گرامیداشت دهه فجر دوره آموزشی مقابله بحران و مدیریت شرایط اضطراری برگزار شد.

عرازمراد مغربی‌قوجق اظهارکرد: دهه فجر تجلی وحدت و میثاق مردم ایران با نظام جمهوری اسلامی است و مدیران و معاونین گنبدکاووس ضمن حضور در این دوره آموزشی، با آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و شهدای عزیز میهن‌مان تجدید بیعت کردند.

وی تصریح کرد: در این دوره آموزشی مدیران و معاونین از حضور و مشارکت گسترده خود در انتخابات خبر دادند و اعلام کردند که هریک از آنها، نماینده نظام جمهوری اسلامی در تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و دعوت خانواده‌ها به ویژه رای‌ اولی‌ها به حضور در پای صندوق رای هستند.

در این همایش فرماندار و امام جمعه شهرستان موضوعاتی را برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مطرح و تبیین کردند.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1658006

مهمترین اخبار ایران و جهان: