نیوز سیتی!
10 تیر 1402 - 11:41

لاوروف: زلنسکی شخصیت مستقلی ندارد و حرف زدن با او بی‌فایده است

وزیر خارجه روسیه دلیل اصلی بی‌فایده بودن مذاکره با رئیس جمهور اوکراین را شخصیت غیرمستقل او دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه می‌گوید صحبت کردن و مذاکره با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین بی‌فایده است چون او به طور مستقل عمل نمی‌کند.

لاوروف دراین‌باره گفت: همه می‌دانند که زلنسکی به هیچ‌وجه شخصیت مستقلی ندارد. به او می‌گویند که چه کاری بکند و چه سیاستی در پیش بگیرد. البته، در این مسیر، بسته به شرایط، قطعا کارهایی را هم بداهه انجام می‌دهد اما صحبت کردن با او بی‌معنا است.

وزیر خارجه روسیه با اشاره به اجلاس ابتکاری کی‌یف در کوپنهاگ، که با حضور دیپلمات‌های غربی برگزار شد، تاکید کرد: حالا، غرب از گروهی از کشورها حمایت کرده که این روزها در کوپنهاگ با یکدیگر ملاقات کرده‌اند. تمام اعضای گروه هفت حضور داشتند. علاوه بر این، اعضای بریکس هم دعوت شده بودند که طبیعتا نمایندگان روسیه، عربستان، ترکیه و اوکراین در آن حاضر نبودند.

وی اضافه کرد: چین هم دعوتنامه گرفته بود اما از حضور در این رویداد خودداری کرد زیرا به این می‌اندیشید که این اجلاس محکوم به شکست است و باتوجه به اینکه هدفش را حصول اطمینان از تایید فرمول صلح زلنسکی اعلام کرده بود، قطعا شرکت در آن جنبه تقابلی به خود می‌گرفت.

لاوروف با اشاره به اینکه همه فرمول صلح زلنسکی را می‌شناسند، گفت: این فرمول، خواستار تسلیم و تنبیه روسیه و همچنین گرفتن غرامت از ما است. علاوه بر این، براساس این فرمول، مذاکرات و توافقات صلح تنها پس از تحقق موارد مذکور، امکان‌پذیر خواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1321194

مهمترین اخبار ایران و جهان: