نیوز سیتی!
23 تیر 1402 - 13:06

گلستان برای ۴ سال میزبان جشنواره ملی سرود رضوی شد

گرگان- مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) از برگزاری جشنواره ملی سرود رضوی به مدت چهار سال در استان گلستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی سعیدی زاده ضمن قدردانی از بانیان و حامیان جشنواره سرود رضوی، گفت: اجرای شایسته این رویداد در گلستان ما را بر آن داشت که به مدت ۴ سال میزبانی را به استان گلستان واگذار کنیم.

سعیدی زاده بیان کرد: ما در بنیاد بین المللی امام رضا (ع) بنا را بر این گذاشتیم که جریان سرود رضوی را در فضای حرفه‌ای و تخصصی پایه‌گذاری کنیم و برای همین دفتر سرود و آواها و نواهای رضوی را در مجموعه بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) شکل دادیم.

وی با بیان اینکه دفتر سرود چهار وظیفه مشخص دارد، اضافه کرد: تولید شعر، ملودی و آهنگ در حوزه‌های مختلف سرود رضوی، آموزش گروه‌های سرود کشور، تولید در فضای حرفه‌ای و برگزاری جشنواره‌ها در فضای حرفه‌ای سرود و بسترسازی برای اجرای مناسب گروه‌های سرود در کشور از وظایف این دفتر است.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) گفت: بنا داریم با مشارکت همه بخش‌ها در طول سال اجرای گروه‌های سرود را در بوم‌های مختلف استان‌ها به نام هفته‌های فرهنگی رضوی داشته باشیم. همچنین قصد داریم با همکاری آستان قدس رضوی در صحن و سرای امام رضا (ع) یک گروه سرود دسته‌جمعی را ایجاد کنیم و اجراهای همگانی و پرشور را شاهد باشیم.

وی افزود: ما در بنیاد امام رضا (ع) با شعار و برند «آگاهی و زیبایی» حرکت می‌کنیم. محاسن کلام اهل بیت (ع) هم آگاهی و هم زیبایی است و نیاز داریم در جامعه کنونی با محاسن کلام این بزرگواران با مردم مواجه شویم و فکر می‌کنیم جریان سرود رضوی می‌تواند هم زیبایی‌ها و هم معارف اهل بیت (ع) را به جامعه منتقل کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1357994

مهمترین اخبار ایران و جهان: