نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 14:21

تشکیل «ستاد ملی سیاستگذاری اردبیل» در هیئت دولت تصویب شد

اردبیل-مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: تشکیل «ستاد ملی سیاستگذاری اردبیل» با موضوع «رویداد اردبیل ۲۰۲۳» پس از پیگیری‌های زیاد در هیئت دولت تصویب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن محمدی ادیب پیش از ظهر دوشنبه در نشست با رؤسای میراث فرهنگی شهرستان‌ها از تشکیل «ستاد ملی سیاستگذاری اردبیل» خبر داد و اظهار کرد: این ستاد با موضوع «رویداد اردبیل ۲۰۲۳» در هیئت دولت مورد تصویب قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تشکیل ستاد ملی «رویداد اردبیل ۲۰۲۳» یکی از درخواست‌های اصلی استان بود، گفت: این ستاد پس از پیگیری‌های بسیار با مأموریت سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، هماهنگی و هم‌افزایی دستگاه‌های مرتبط با رویداد اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو و به ریاست وزیر میراث‌فرهنگی تشکیل می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل به نقش تأثیرگذار اردبیل در رویداد بین‌المللی اردبیل ۲۰۲۳ به عنوان نماینده کشور اشاره کرد و ادامه داد: با تشکیل ستاد ملی می‌توانیم در فرصت باقی مانده از ظرفیت دستگاه‌های مرتبط در سطح ملی به منظور برگزاری برنامه‌ها، معرفی ظرفیت‌ها و بهره‌برداری حداکثری در جهت توسعه استان استفاده کنیم.

محمدی ادیب افتتاحیه رویداد اردبیل ۲۰۲۳ با حضور مقامات ملی، سفرای کشورهای عضو اکو و نمایندگان رسانه‌های بین‌المللی را یادآور شد و افزود: اردبیل در مهرماه سال جاری میزبان نشست وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو خواهد بود.

وی با بیان اینکه امیدواریم استان اردبیل و قابلیت‌های گردشگری آن را آن‌گونه که هست، معرفی کنیم، خاطرنشان کرد: با سرمایه‌گذاری بیشتر برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری و معرفی ظرفیت‌های موجود، می‌توان این استان را در سطح بین‌المللی مورد توجه قرار داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1310794

مهمترین اخبار ایران و جهان: