نیوز سیتی!
30 خرداد 1402 - 08:49

حکم حبس برای عامل ساخت‌وساز غیرمجاز در بافت تاریخی «رویین» صادرشد

بجنورد- مسئول واحد حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی از صدور حکم حبس برای عامل ساخت‌وساز غیرمجاز در بافت تاریخی روستای رویین در شهرستان اسفراین خبر داد.

ملک‌حسین قویدل چوکانلو در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به صدور حکم حبس برای عامل ساخت و ساز غیرمجاز در بافت تاریخی روستای روئین اسفراین اظهار داشت: این تخلف در دادگاه کیفری دو شهرستان اسفراین مورد رسیدگی قرار گرفت و در نهایت مسبب آن به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

مسئول واحد حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی تصریح کرد: این فرد برخلاف ضوابط بافت تاریخی ثبت‌شده، اقدام به نصب درب کرکره‌ای بر روی ملک خود کرده که با شکایت و پیگیری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، حکم بر اعاده وضع به سابق صادر شد.

قویدل چوکانلو ادامه داد: نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی به طور مستمر و هدف‌مند در حال گشت‌زنی و سرکشی به آثار هستند و در صورت گزارش مردمی در خصوص ساخت‌وساز و نیز حفاری غیرمجاز به‌سرعت در محل حاضر شده و با متخلفان برخورد می‌کنند.

وی در ادامه افزود: هرگونه اقدام بدون اخذ مجوز در محدوده بافت‌های تاریخی، تغییر، تخریب و مخدوش کردن دید منظری ابنیه تاریخی مشمول مواد ۵۵۸ تا ۵۶۹ قانون مجازات اسلامی می‌شود و با متخلفانی که بدون مجوز از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اقدام به تخریب، ساخت‌وساز و تغییر چهره بافت تاریخی کنند، برابر قانون برخورد خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1296906

مهمترین اخبار ایران و جهان: