نیوز سیتی!
23 شهریور 1402 - 18:33

ورود ۲۴۰ هزار و ۷۸۷ نفر به مشهد در ۲۲ شهریورماه

مدیرکل امور رفاهی زائرین استانداری خراسان رضوی گفت: آمار ورودی ژائران به مشهد در ۲۲ شهریورماه امسال ۲۴۰ هزار و ۷۸۷ نفر بوده است که ۱۱ هزار و ۷۰۸ نفر از طریق هوایی، ۲۰ هزار و ۷۲۴ نفر ریلی، ۳۷ هزار و ۳۹۵ نفر جاده‌ای و ۱۷۰ هزار و ۹۶۰ نفر به صورت شخصی وارد مشهد شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدعلی توسلی اظهار کرد: تا کنون در خدمت‌رسانی به زائران موفق بودیم و امیدواریم در روزهای باقیمانده نیز خدمات‌رسانی خوبی داشته باشیم.

وی بیان کرد: از دو روز گذشته که زائران پیاده در مسیر بودند ۵۰ دستگاه اتوبوس شهری در مسیر جاده قدیم در حال سرویس‌دهی هستند. تاکنون ۳۵ هزار پتو و ۱۳ هزار موکت بین مواکب توزیع شده است. 

مدیرکل امور رفاهی زائرین استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه در مسیر ملک‌آباد به مشهد با پیگیری‌هایی که انجام شد تمام ‌موکب‌ها نیاز خود به سیلندر گاز را ثبت کردند، عنوان کرد: ۶۰۰۰ سیلندر گاز در مواکب جاده‌های منتهی به مشهد توزیع شده است. چهار خاور برای تامین سیلندر گاز نیز فعال هستند. از دیشب سه ایستگاه به صورت شبانه‌روزی فعال شده تا در زمینه تامین سیلندر گاز خدمت‌رسانی کنند. 

توسلی خاطرنشان کرد: از اربعین تاکنون ۶۵ میلیون لیتر بنزین در محورهای خراسان رضوی مصرف شده است.

وی با اشاره به اینکه دیشب در ملک‌آباد که ظرفیت ۴۸ هزار نفری برای اسکان زائران پیاده تکمیل شده، تصریح کرد: در ملک‌آباد جمعیت بیشتری نیز استقرار داشتند. از محور قوچان ۳۰ هزار نفر زائر پیاده آمدند و ۵ هزار نفر در مسیر هستند. از محور کلات نیز ۲ هزار نفر در مسیر قرار دارند. ۴۰ هزار نفر از فریمان به سمت مشهد آمده اند.

مدیرکل امور رفاهی زائرین استانداری خراسان رضوی گفت: آمار ورودی در ۲۲ شهریور ۲۴۰ هزار و ۷۸۷ نفر بوده که ۱۱ هزار و ۷۰۸ نفر از طریق هوایی، ۲۰ هزار و ۷۲۴ نفر ریلی، ۳۷ هزار و ۳۹۵ نفر جاده‌ای و ۱۷۰ هزار و ۹۶۰ نفر به صورت شخصی وارد مشهد شدند. آمار اسکان نیز تاکنون ۳ میلیون و ۴۶۳ هزار و ۸۰ نفر شب بوده که ۸۷ درصد مراکز اسکان اضطراری و ۱۵ درصد سالن‌های ورزشی نیز تکمیل شده است.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1499550

مهمترین اخبار ایران و جهان: