نیوز سیتی!
19 شهریور 1402 - 13:47

۴ انبار ذخیره غلات در بندر امام احداث می‌شود

بندر امام- مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: چهار باب انبار ذخیره و ایستگاه بارگیری غلات متصل به شبکه سراسری ریلی در بندر امام ساخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب گرایلو پیش از ظهر امروز یکشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: با هدف افزایش حمل ریلی و توسعه آن به منظور تسریع در ارسال کالاهای اساسی به بازارهای مصرف با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی چهار باب انبار ذخیره کالای اساسی و ایستگاه بارگیری ریلی در بندر امام ساخته می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان افزود: این چهار انبار غلات در مجموع به ارزش یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال و به ظرفیت ۹۰ هزار تن احداث می‌شوند.

وی بیان اینکه این ۲ طرح دارای شبکه ریلی به طول یک هزار و ۸۷۰ متر هستند، افزود: نصب چهار عدد باسکول کامیونی و سه باسکول ریلی از جمله تجهیزات نصب شده در محل این پروژه‌ها از جمله ویژگی‌های آن‌ها به شمار می‌آید که برای سهولت دسترسی به شبکه ریلی کشور احداث شدند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان بیان کرد: این انبارها با هدف افزایش ظرفیت انبارش استاندارد کالاهای اساسی، توسعه حمل و نقل ریلی و امکان افزایش ظرفیت پذیرش و پهلوگیری کشتی‌ها ساخته می‌شوند.

گرایلو گفت: در صورت بهره‌برداری از این طرح‌ها، حمل ریلی غلات در بندر امام افزایش یافته و علاوه بر فراهم کردن زمینه فرصت‌های شغلی پایدار در منطقه، الزامات پدافند غیرعامل در ایجاد شبکه جایگزین حمل و نقل کالای اساسی در منطقه نیز فراهم می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1492850

مهمترین اخبار ایران و جهان: