نیوز سیتی!
08 مهر 1402 - 10:44

وحدت صراط مستقیم الهی است

امام جمعه رودان گفت: وحدت و همدلی مسلمین سیره و خط پیامبر اعظم و قرآن و اختلاف و تفرقه خط شیطان است و باید مراقبت کنیم که از صراط مستقیم خارج نشویم.

حجت‌الاسلام محمد بارانی امام جمعه رودان امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: سیاست مستکبرین عالم، فتنه انگیزی در بین جامعه مؤمنین است تا بتوانند بر استکبار خویش ادامه دهند و رمز غلبه بر این تفرقه اندازی، چیزی جز وحدت و ترویج آن در میان جامعه اسلامی نیست.

وی با تصریح بر این که مستکبرین در طول تاریخ همواره از وحدت کلمه جامعه هراس داشته اند لذا اسلام عزیز هرگونه نفاق و تفرقه به شدت نهی می‌کند تا بتواند جامعه اسلامی را تقویت کند، خاطرنشان کرد: امامین انقلاب براساس توصیه قرآن و سیره پیامبر و ائمه علیهم السلام همواره توصیه بر وحدت حول اصول مشترک مانند خدای واحد، پیامبر واحد، کتاب واحد،  قبله واحد،  مناسک حج واحد، احادیث مشترک و محبت اهل بیت داشته اند که هر کدام می‌تواند به تنهایی عامل وحدت امت اسلامی قرار بگیرد.

حجت الاسلام بارانی افزود: وحدت و همدلی مسلمین سیره و خط پیامبر اعظم و قرآن و اختلاف و تفرقه خط شیطان است و باید مراقبت کنیم که از صراط مستقیم خارج نشویم.

امام جمعه رودان  با تبریک میلاد فرخنده پیامبر اکرم (ص) گفت: پیامبر ناجی انسان و انسانیت با اکسیر محبت بود و با همین مهر عطوفت و دلسوزی توانست از عرب جاهلی آن روز، انسان‌هایی فرهیخته و مومن بسازد و به همین جهت پروردگار متعال ایشان را اسوه حسنه برای بشریت معرفی می‌کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1519850

مهمترین اخبار ایران و جهان: