نیوز سیتی!
21 شهریور 1402 - 14:33

دستگاه‌های فرهنگی استان همدان در بحث های جمعیتی وارد کار شوند

همدان- استاندار همدان بر لزوم ورود دستگاه های فرهنگی استان همدان در بحث های جمعیتی تاکید کرد و گفت: باید مدیران این دستگاه ها به وظایف ذاتی خود در این زمینه عمل کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا قاسمی فرزاد ظهر سه‌شنبه در دوازدهمین جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان همدان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم توجه به جمعیت، اظهار کرد: باید اصل اعتقادی را در این زمینه در دستور کار قرار داد.

وی بر لزوم ورود دستگاه‌های فرهنگی استان همدان در بحث‌های جمعیتی تاکید کرد و گفت: باید مدیران این دستگاه‌ها به وظایف ذاتی خود در این زمینه عمل کنند.
استاندار همدان افزود: از مجموعه آموزش و پرورش و دستگاه‌های فرهنگی در این خصوص غافل شده‌ایم حال آنکه تأثیرگذاری و اثر این دستگاه‌ها بسیار بالا است.

این مقام مسئول با اشاره به نقش فرهنگ‌سازی و تبلیغ توسط حوزه علمیه، یادآور شد: با نگاهی به وضعیت آمارهای جمعیتی استان همدان، باید بگویم که ما ناامید نیستیم و در حال پیش روی طرح‌هایی برای ورود به موضوع مهاجرت معکوس هستیم.

قاسمی فرزاد با تصریح بر اینکه بازنگری طرح هادی، توسعه و افزایش روستاها و غیره از جمله این اقدامات است، عنوان کرد: باید برنامه‌های تبلیغی در روستاها به صورت جدی دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه در شهرها نیز باید به دانشگاه‌ها توجه شود، افزود: تأمین و تحویل زمین نیز طبق قانون جوانی جمعیت در دستور کار است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1496406

مهمترین اخبار ایران و جهان: