نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 17:46

دور اول رهاسازی پسماند نیروگاه فوکوشیما پایان یافت

دولت ژاپن مرحله اول طرح آزادسازی آب‌های آلوده نیروگاه فوکوشیما به اقیانوس آرام را به پایان رساند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دولت ژاپن اولین مرحله از رهاسازی آب‌های آلوده نیروگاه فوکوشیما به اقیانوس آرام را به پایان رساند.

بنا به اعلام مقامات مسئول، در دور اول رهاسازی پسماند نیروگاه فوکوشیما که امروز دوشنبه به پایان رسید در مجموع ۷ هزار و ۸۰۰ تُن آب آلوده در اقیانوس آرام رها شد.

بنا به نوشته رویترز، مقامات دولت ژاپن در حال برنامه ریزی برای شروع بازرسی از تاسیسات و سایر مراحل آماده سازی برای مرحله دوم رهاسازی آب های آلوده این نیروگاه هسته ای به اقیانوس هستند. بنا به گزارش رسانه های ژاپنی انتظار می رود این آمادگی ها تا ۳ هفته طول بکشد.

بنا به نوشته رویترز، در طرح رهاسازی آب های آلوده نیروگاه هسته ای فوکوشیما در مجموع ۴ دور تخلیه پیش بینی شده است که طی آن ۳۱ هزار و ۲۰۰ تن آب آلوده این نیروگاه به اقیانوس آرام تخلیه می شود.

پس از آنکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) مدعی شد که طرح توکیو برای تخلیه آب های آلوده در دریا ایمن و مطابق با استانداردهای بین‌المللی برای ایمنی محیط زیست است، ژاپن اعلام کرد که این پساب را در تابستان امسال به اقیانوس می ریزد. در ۲۴ اوت رهاسازی آب های آلوده نیروگاه فوکوشیما آغاز شد.

اقدام ژاپن حتی از سوی مردم این کشور هم نگران کننده تلقی شده است.

سونامی فاجعه بار سال ۲۰۱۱ باعث شد که هسته رآکتور این نیروگاه بیش از حد گرم شود و آب درون تأسیسات اتمی با مواد بسیار رادیواکتیو آلوده گردد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1495006

مهمترین اخبار ایران و جهان: