نیوز سیتی!
21 شهریور 1402 - 18:43

درگیری‌های عین‌الحلوه از سر گرفته شد

پس از برقراری آرامش شکننده در اردوگاه عین‌الحلوه منابع خبری از ادامه درگیری‌ها در این اردوگاه خبر می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، پس از چندین بار برقراری آتش‌بس میان گروه‌های درگیر در اردوگاه پناهجویان فلسطینی عین‌الحلوه، منابع خبری از شکست آخرین توافق آتش‌بس میان گروه‌های فلسطینی و درگرفتن درگیری‌های شدید در این اردوگاه خبر می‌دهند.

النشره گزارش داد که صدای انفجار خمپاره و تیراندازی شدید در خیابان بالادست اردوگاه عین‌الحلوه واقع در الراس الاحمر به گوش رسیده است و گستره درگیری‌های این اردوگاه از محله‌های حطین و جبل الحلیب به محله‌های الطیری، الراس الاحمر، البستان، البرکسات و الطواری کشیده شده است.

این در حالی است که پیش از این منابع فلسطینی از برقراری آرامش شکننده در اردوگاه عین‌الحلوه و پایبندی تمامی طرف‌های فلسطینی به آخرین توافق آتش‌بس اعلامی و بازگشت برخی خانواده‌های آواره فلسطینی به این اردوگاه خبر داده بودند.

از سوی دیگر منابع فلسطینی از ورود موسی ابومرزوق، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در خارج، به لبنان خبر دادند. این منابع اعلام کردند که سفر ابومرزوق به لبنان چند روز به طول خواهد انجامید و هدف از آن تلاش برای کنترل اوضاع اردوگاه عین‌الحلوه و تاکید بر ضرورت برقراری آتش‌بس و پایان درگیری‌های شدیدی است که به کشته و زخمی‌شدن چندین فلسطینی انجامیده است.

گفتنی است درگیری‌های اخیر در اردوگاه عین الحلوه که آوارگان فلسطینی را در خود جای داده، پس از آن آغاز شد که یک گروه مسلح یکی از فرماندهان جنبش فتح در این اردوگاه را ترور کرد. این درگیری‌ها چندین کشته و زخمی در پی داشته و به آواره‌شدن مجدد بسیاری از آوارگان فلسطینی ساکن این اردوگاه انجامیده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1496906

مهمترین اخبار ایران و جهان: