نیوز سیتی!
09 شهریور 1402 - 10:11

انهدام 8 شبکه‌ سازمان‌یافته قاچاق مواد مخدر در قزاقستان

رئیس کمیته امنیت ملی قزاقستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸ شبکه بین‌المللی و منطقه‌ای قاچاق مواد مخدر در این کشور منهدم شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آستانه، «قاسم جومارت توکایف» رئیس جمهور قزاقستان با «یرمک ساگیم بایف» رئیس کمیته امنیت ملی این کشور دیدار کرد.

در این دیدار نتایج فعالیت‌های کمیته امنیت ملی از ابتدای سه ماهه سوم سال جاری و اجرای دستورالعمل‌های آن و همچنین برنامه‌های دوره آتی گزارش داده شد.

در این نشست رئیس کمیته امنیت ملی قزاقستان از خنثی سازی فعالیت یک گروه تروریستی خبر داد که اعضای آن قصد انجام حملات تروریستی در این کشور را داشتند.

وی گفت: تحقیقات پیش از محاکمه در مورد جنایات تروریستی این گروه آغاز شده است و 3 نفر نیز تفهیم اتهام شده اند.

به گفته ساگیم بایف، ۱۰۳ تمرین توسط ستاد مرکزی مرکز ضد تروریستی کمیته امنیت ملی برای مقابله با تروریسم سازماندهی شده است.

همچنین در مورد نتایج اقدامات بهبود وضعیت جرم و جنایت اطلاعاتی به رئیس جمهور قزاقستان ارائه شد. در این گزارش توقف فعالیت ۵ گروه جنایتکار خطرناک اجتماعی، انهدام ۲ شبکه تردد غیرقانونی سلاح و کشف ۱۲ انبار سلاح با همکاری پلیس شامل ۵۹ قبضه سلاح، ۳ نارنجک و ۳۳۳۹ مهمات آمده است.

در راستای مبارزه با قاچاق مواد مخدر، ۷ آزمایشگاه، ۸ شبکه بین‌المللی و منطقه‌ای قاچاق مواد مخدر منهدم و بیش از ۶۶۰ کیلوگرم مواد مخدر و 17 تن مواد پیش ساز کشف و ضبط شده است.

همچنین در این مدت ۴۲۵۷ متخلف در زمینه حفاظت از مرزهای دولتی و مبارزه با مهاجرت غیرقانونی بازداشت و بیش از ۳.۸ میلیارد تنگه ارز قاچاق مصادره شد.
در راستای تامین امنیت اطلاعات، بیش از ۳۶ میلیون حمله سایبری و ۸۶۶ حمله «دیداس» به زیرساخت‌های حیاتی کشور دفع شده است.

پس از این گزارش، رئیس جمهور دستورات مشخصی را در زمینه‌های فعالیت نهادهای امنیت ملی ارائه کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1478406

مهمترین اخبار ایران و جهان: