نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 17:37

لزوم احیای تعاونی‌های راکد خراسان شمالی

بجنورد- معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی بر احیای تعاونی‌های راکد استان تاکید کرد و گفت: سرمایه گذاری انجام شده در این تعاونی ها نباید نادیده گرفته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر فخر موحدی ظهر چهارشنبه در جشنواره تجلیل از شرکت‌های تعاونی برتر خراسان شمالی که در سالن اجتماعات بانک ملی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهمترین بخش‌های بدنه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تعاونی‌ها هستند و نقش تعاونی‌ها در توسعه استان بی بدیل است.

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی با تاکید به بازگشت تعاونی‌های نیمه فعال و راکد به چرخه تولید، گفت: حفظ و برگرداندن تعاونی‌های راکد و نیمه تعطیل در استان بسیار حائز اهمیت است زیرا نباید نسبت به سرمایه گذاری که برای ایجاد و راه اندازی یک تعاونی انجام شده، بی توجه بود.

وی با اشاره به اینکه ملاقات چهره به چهره با تعاونی‌ها، بازدید از تعاونی‌ها و توجه به مشکلات آنها به صورت جدی به عنوان برنامه‌های اصلی حوزه اقتصاد است، افزود: در حوزه اقتصادی استانداری همیشه آماده شنیدن مشکلات تعاونی‌ها است و از هیچ تلاشی برای حمایت از آنها فروگذاری نمی‌کنیم.

فخر موحدی گفت: با اتکا به ظرفیت‌های استانی و تعامل بین دستگاه‌های زیر مجموعه می‌توان توان تعاونی‌ها را در تقویت کسب و کار افزایش داد.

وی بیان کرد: در دولت سیزدهم همدلی و تلاش صادقانه منجر به افزایش نرخ مشارکت اقتصادی استان شد به طوری که امسال این شاخص در استان به ۴۵ درصد و بالاتر از میانگین کشوری رسید.

فخرموحدی یکی از مؤلفه‌های مهم توفیق استان در کاهش نرخ بیکاری، کاهش تورم و رشد اقتصادی را حضور تعاونی‌ها دانست و گفت: ۱۴ زنجیره ارزش در استان هدف گذاری شده است که یکی از این زنجیره‌های ارزش در حوزه فرش است.

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه رشد اقتصادی استان زمانی تحقق می‌یابد که سرمایه‌ها و ارزش افزوده حاصل از تولید در استان ماندگار شود، گفت: در سایه رشد اقتصادی بدون شک شاهد اشتغال پایدار، کاهش تورم و رشد و توسعه استان خواهیم بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1477506

مهمترین اخبار ایران و جهان: