نیوز سیتی!
06 مهر 1402 - 11:04

آمادگی گلستان برای صدور خدمات فنی و مهندسی به ترکمنستان

استاندار گلستان در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی ترکمنستان از آمادگی گلستان برای صدور خدمات فنی و مهندسی به کشور ترکمنستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، استاندار گلستان در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی کشور ترکمنستان در سفر به این کشور با تبریک 32 سالگی استقلال کشور ترکمنستان، اظهار کرد:از زمان استقرار دولت سیزدهم در کشور و تدبیر روسای محترم جمهور دو کشور و امضای سند همکاری دوجانبه سهم ما اکنون در صادرات به کشور ترکمنستان از ۹ درصد به ۲۳ درصد افزایش یافته است. 

وی ادامه داد: این ریل گذاری درست به خوبی به مسیر خود برگشته و به تعبیر مقام معظم رهبری این دو کشور با اشتراکات فرهنگی و  اجتماعی فراوان باید روز افزون ارتباط خود را افزایش دهند و به رونق دو کشور کمک کند. 
استاندار گلستان خاطرنشان کرد: ۳۷ درصد جمعیت استان گلستان از برادران و خواهران ترکمن هستند که نقطه عطفی در تعمیق ارتباط ما با استان بالکان آباد کشور ترکمنستان است. 
زنگانه افزود: همچنین ۵۰ درصد از اعضای اتاق بازرگانی ما نیز ترکمن بوده که مستلزم همکاری بیشتری با هیئت‌های تجاری کشور ترکمنستان می‌باشد. 
وی اضافه کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون افزایشی بالغ بر ۶۰ درصد در صادرات استان گلستان به وجود آمده که این بر اساس ترددهای هیات‌های تجاری و اقتصادی به کشورهای همسایه است.
استاندار گلستان خاطرنشان کرد: اواخر ماه جاری هفدهمین دور کمیسیون مشترک برگزار خواهد شد که معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان و هیات اقتصادی از گلستان در این کمیسیون شرکت خواهد کرد. 
دکتر زنگانه گفت: با توجه به امضای تفاهم‌نامه و سندهای همکاری متعدد انتظار می‌رود شرایط مبادله کالا به کالا که مورد توجه بازرگانان استان است افزایش یابد و با برگزاری نمایشگاه مشترک تخصصی در گسترش روابط تجاری و اقتصادی تلاش کنیم. 
وی اضافه کرد: سرمایه‌گذاری مشترک در حوزه راه، راه‌آهن، تولید داروهای گیاهی، کشاورزی، دامپروری، ساختمان مورد انتظار است. 
استاندار گلستان تاکید کرد: یکی از توانمندی‌های استان گلستان خدمات فنی و مهندسی است که می‌توانیم در یک تعامل دو سویه شاهد صدور خدمات فنی و مهندسی از گلستان به ترکمنستان باشیم. 
استاندار گلستان تاکید کرد: با توجه به پیشرفت ایران در حوزه سلامت و به خصوص گلستان در این حوزه، در خصوص گردشگری سلامت می‌توانیم اقدامات مشترک متعددی را اجرایی کنیم. 
دکتر زنگانه گفت: با توجه به امضای تفاهم‌نامه دانشگاه علوم کشاورزی گلستان با دانشگاه کشاورزی نیازوف که ذیل تفاهمنامه سال گذشته روسای جمهور دو کشور بوده انتظار می‌رود تردد و سفر هیئت‌های مشترک در این حوزه تسهیل شود.

پایان پیام/۸۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1518494

مهمترین اخبار ایران و جهان: