نیوز سیتی!
07 مهر 1402 - 16:02

تروریست‌های تزریقی در منطقه نباید وارد مرزهای ایران شوند

امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه تروریست‌های تزریقی در این منطقه نباید وارد مرزهای ما شوند، گفت: دشمن در تلاش است القا کند ایران از خطوط قرمز خود عقب‌نشینی کرده است در حالی که ما در برابر قلدرها نیز از این خطوط عقب ننشستیم.

به گزارش روابط عمومی نماز جمعه ابهر، حجت‌الاسلام سعید مرادپور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایه هفته ابهر با دعوت از نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و با تبریک هفته وحدت، عنوان کرد: از سالروز میلاد حضرت(ص) محمد به روایت اهل سنت تا سالروز میلاد ایشان به روایت شیعه هفته وحدت نامگذاری شده است تا وجود پربرکت ایشان ببن مسلمین وحدت و برادری ایجاد کند.

امام جمعه ابهر با تاکید بر اینکه بحث محبت یکی از مباحث مهم دین تلقی می‌شود که حضرت محمد(ص) سرآمد آن است، اظهار کرد: حضرت امام محمد باقر(ع) می‌ فرمایند: دین جز محبت چیزی دیگری نیست.

وی با بیان اینکه وقتی به کلام انبیاء دقت می‌کنیم این واژه به صورت بسیار پررنگ در همه آفرینش مشاهده می‌شود، افزود: امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه می‌فرمایند: خدا عالم را خلق کرد و پیامبران را به خاطر محبتی که به بشر داشت به پیامبری مبعوث کرد.

مرادپور با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) نیز می‌فرمایند: خداوند ستون‌های این دین را بر پایه محبت خود استوار کرده است افزود: در دین اسلام همه دستورات و امر و نهی‌ها بر پایه محبت خداوند استوار است.

وی با توضیح اینکه تمام حقارت‌ها و انحراف‌هایی که در دنیا وجود دارد اگر ریشه‌یابی شود از عدم محبت سرچشمه گرفته است، گفت: اگر به این موضوع در کل جامعه دقت شود بسیاری از مشکلات و انحراف‌های اجتماعی مرتفع می‌شود.

مرادپور با تاکید بر اینکه دعوت پیامبر از مردم به اسلام بر اساس مودت و محبت حتی با مشرکان استوار است، ادامه داد: تاریخ اسلام پر از نمونه‌های محبت پیامبر به مومنان و مشرکان است که این موضوع باید به عنوان یک الگو برای ما باشد.

امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه کسی که محبت خدا را درک کند دنبال انحرافات و گناه نمی‌رود، اضافه کرد: راه رسیدن به محبت الهی از محبت به اهل بیت و پیامبر می‌گذرد پس کار شیطان این است که در این مسئله ما را دچار تردید کند که اگر در این زمینه موفق شد انسان قطعا دچار مشکل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شیطان به حدی مکار است که تلاش می‌کرد حتی در مسیر وحی پیامبران نیز اختلال ایجاد کند، گفت: نتیجه اقوا و فریب دشمن این است که انسان شکرگزار نخواهد بود.

مرادپور در ادامه با اشاره تاکید رئیس جمهور نسبت به یک تهاجم گسترده به کانون خانواده که در سازمان ملل نیز به آن اشاره کردند، گفت: این‌تهاجم به صورت جهانی شکل گرفته است.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه استکبار جهانی مدت زمان طولانی است که حمله به کانون خانواده‌ها در تمام دنیا را آغاز کرده است، ادامه داد: اگر بنیان خانواده از هم بپاشد افراد جامعه به طعمه خوبی برای شیطان تبدیل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه یکی هر چه خانواده و همبستگی آن به هم بخورد جامعه هدف خوبی برای دشمن می‌شود، افزود: یکی از توطئه‌های دشمنان در این زمینه کمرنگ کردن فرهنگ ازدواج و ترویج همجنس‌گرایی و یا ازدواج با هر چیزی غیر از انسان است.

مرادپور با اشاره به اینکه کسانی که شعار زن، زندگی، آزادی سر داده‌اند دلشان برای زنان نمی‌سوزد گفت: آنها در عمل حتی ذره‌ای برای زن ارزش قائل نیستند که وضعیت زنان در اروپا و آمریکا گواه این ادعاست.

امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال زدودن حجب و حیا از زنان هستند تا زن پشتیبان و حامی نداشته باشد، یادآور شد: این امر در حالی است که زن بدون حامی همواره در جامعه دچار مشکل است.

وی با تاکید بر اینکه همه ما باید مواظب کانون گرم خانواده باشیم، متذکر شد: دشمن در جامعه ما به دنبال کمرنگ کردن و عوض کردن ارزش‌ها و باورهاست که همه ما باید در این زمینه هوشیار باشیم زیرا هیچ خانواده‌ای از این موضوع ایمن نیست.

مرادپور با بیان اینکه دنیا در حوزه تکنولوژی و علم‌ پیشرفت کرده است، ولی عزت انسان به پایین کشیده شده است، افزود: عوض شدن قرن به نفع صنعت بوده نه انسان.

امام جمعه ابهر با اشاره به موضوع آذربایجان و ارمنستان گفت: برخی می‌گویند، چرا ایران نشسته و نگاه می‌کند که باید در پاسخ گفت: ما یک سری خط قرمزها در این زمینه داریم که از این خط قرمزها عبور نشده است.

وی با اشاره به این خط قرمزها، متذکر شد: مقام معظم رهبری در درگیری قره‌باغ فرمودند: ارمنستان سرزمین‌هایی که از آذربایجان تصرف کرده پس دهد زیرا مال آذربایجان است.

مرادپور با بیان اینکه دشمنان دنبال این هستند که راه ما را به اروپا مسدود کنند که اگر این امر صورت گیرد ما جدی وارد عمل می‌شویم، گفت: ما معتقدیم نقشه کشورها نباید به هم بخورد.
امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه تروریست‌های تزریقی در این منطقه نباید وارد مرزهای ما شوند، یاداور شد: دشمن در تلاش است القا کند ایران از خطوط قرمز خود عقب‌نشینی کرده است در حالی که ما در برابر قلدرها نیز از این خطوط عقب ننشستیم.

وی با اشاره به بحث مهاجرین افغانستانی تصریح کرد: کسانی که سال پیش الم زن، زندگی، آزادی را به دست گرفته بودند، امسال نیز الم این مهاجران را به دست گرفته‌اند که باید مراقب باشیم در دام آنها گرفتار نشویم.

پایان پیام/2308

منبع: فارس
شناسه خبر: 1519450

مهمترین اخبار ایران و جهان: