نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 09:29

بانکداری اسلامی باید اجرایی شود

همدان-امام جمعه موقت ملایر با بیان اینکه بانکداری اسلامی باید اجرایی شود، گفت: بانکداری بر اسلامی بودن تاکید شده و امروز باید بر اساس موازین شرعی وام داده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احسان ترکاشوند ظهر جمعه در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه ملایر ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: امروز در عصر حضور مأمور هستیم سرباز عصر خودمان و در عصر غیبت سرباز امام زمان (عج) باشیم.

وی با اشاره به اینکه همزمان با ایام اربعین حسینی شاهد برپایی موکب‌های خدمت رسانی به زائران هستیم، افزود: در شهرستان ملایر نیز موکب‌های خدمت رسانی به زائران برپا شده و در کربلا یک موکب برون مرزی در کربلا با نام مقدس بقیه الله (عج) برپا شده که از کمک‌ها و نذورات مردمی در کمک به موکب‌ها تقدیر می‌کنیم.

امام جمعه موقت ملایر با بیان اینکه این توفیقی است که مردم ملایر در مسیر زائران اربعین قرار دارند و به اندازه توان خود کمک می‌کنیم برای زائران کمک می‌کنیم، گفت: وقتی راه باز شده زائران با ارزان‌ترین قیمت به کربلا می‌روند اگر بتواند برود اما بی دلیل نرود ناسپاسی کرده است.

حجت‌الاسلام ترکاشوند خاطرنشان کرد: فرمایشات رهبری در دیدار با هیئت دولت بسیار گهبار بود و رهبری نسبت به هیچ دولتی اینگونه تعریف نکرده است.

وی با اشاره به اینکه از نگاه رهبری دولت شهید رجایی یک دولت انقلابی و الهی و کار برای مردم بود و مزد زحمات خود را با شهادت گرفتند، بیان کرد: ایشان در تعابیر خود حمایت از دولت‌های گذشته را عنوان کرد اما فرمودند از این دولت هم تمجید و هم حمایت می‌کنم.

امام جمعه موقت ملایر با بیان اینکه از نگاه رهبری نباید به خاطر برخی نارسایی‌ها و وضع نابسامان معیشت خدمات دولت و دوندگی‌های دولتمردان را نادیده بگیریم، گفت: دستاوردهای دولت را باید در همه عرصه‌ها ببینیم، تعامل با دولت‌ها و سیاست خارجی و ارتباط و تعامل با کشورهای همسایه، خدمت رسانی، حضور و ارتباط رئیس جمهور در بین مردم از جمله این دستاوردها است.

وی با بیان اینکه ما دهه ۹۰ دهه اقتصادی نابسامانی داشتیم چندین سال طول می‌کشد که تغییر کند، بسان کرد: توقع نداشته باشیم این مشکلات اقتصادی و معیشتی در دوره کوتاهی حل شود.

حجت‌الاسلام ترکاشوند با بیان اینکه بنا به تعبیر رهبری اطلاع‌رسانی از دستاوردهای دولت ضعیف است و امروز در عصر رسانه، رسانه‌های ما ضعیف هستند، گفت: امروز اطلاع رسانی یک هنر است و باید برای مردم اوضاع و دستاوردها را تبیین کرد.

وی با بیان اینکه باید امید آفرینی را رسانه‌ها در کشور بیشتر تقویت کنند، گفت: امروز روز بانکداری اسلامی است و بانکداری اسلامی از برکات جمهوری اسلامی که در کلام امام و رهبری بیان شده است.

امام جمعه موقت ملایر عنوان کرد: بخشی از این بانکداری مربوط به من و شماست، وام باید در جای خودش هزینه شود و ربا نشود، وامی که گرفته می‌شود به جز وام قرض‌ الحسنه در محلش خرج شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1480694

مهمترین اخبار ایران و جهان: