نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 10:27

۵۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی در اصفهان امسال بهره‌برداری می‌شود

اصفهان- معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان از بهره‌برداری از ۵۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی در سال جاری خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهزاد شاهسوندی با اشاره به شناسایی ۱۰۹ نقطه حادثه خیز در راه‌های استان اصفهان اظهار داشت: با هدف حذف نقاط پرحادثه و توسعه راه‌ها، ۱۷۱ کیلومتر راه در قالب ۲۷ قرارداد راهسازی در سطح استان اصفهان در حال احداث است.

وی افزود: طبق برنامه ریزی‌ها در مجموع ۵۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی امسال در استان اصفهان به بهره برداری می‌رسد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اضافه کرد: ۳۶۶ دستگاه آبرو و ۲۹ دهانه پل‌های تقاطع‌های بزرگ‌تر از هشت متر هم براساس قراردادهای راهسازی فعال استان اصفهان در حال احداث است.

شاهسوندی افزود: این اداره کل در صورت تأمین منابع مالی، ظرفیت احداث سالانه ۱۵۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی در سطح استان اصفهان را دارد.

به گفته وی، محورهای دلیجان – میمه – اصفهان، اصفهان- شیراز، اصفهان- نائین و اصفهان- شهرکرد، محورهای مستعد تبدیل به آزادراه هستند؛ همچنین بزرگراه ذوب آهن، اصفهان- کاشان – قم، اصفهان- دلیجان و اصفهان- شهرضا پر رفت و آمدترین محورهای استان اصفهان محسوب می‌شوند.

شاهسوندی با بیان اینکه استان اصفهان رتبه نخست حمل بار و مقام سوم حمل مسافر را در کشور دارد، گفت: باید توجه داشت که استان اصفهان با یکصد و هفت هزار کیلومتر مساحت با ۹ استان کشور همجوار است و کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور محسوب می‌شود همچنین بیش از ۱۰ درصد حمل و نقل کشور از استان اصفهان می‌گذرد، از این رو ساخت و ارتقا راه‌های استان در اولویت است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1480806

مهمترین اخبار ایران و جهان: