نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 23:24

لزوم توجه به پیوست های جمعیتی در شهرستان رزن

همدان- مشاور امور بانوان و خانواده فرماندار رزن بر لزوم توجه به پیوست های جمعیتی برای تمامی برنامه های شهرستان رزن

به گزارش خبرنگار مهر، شکیبا کولیوند چهارشنبه در جلسه شورای اندیشه ورزی جمعیت و خانواده شهرستان رزن که در بخشداری سردرود برگزار شد، اظهار کرد: در شهرستان رزن طی یکسال اخیر، قریب به ۲۳ جلسه جمعیتی تشکیل شده است که امروز با برگزاری ستاد، تعداد این جلسات به ۲۴ مورد می‌رسد.

وی با بیان اینکه طرح تسهیلگری خانواده و جمعیت در شهرستان رزن آغاز شده است، عنوان کرد: این طرح به صورت علمی روی موضوع جمعیت و خانواده کار خواهد کرد و در این زمینه، طی جلسات متعدد با شورای اندیشه ورزی شهرستان رزن، دو روستا برای اجرای پایلوت طرح انتخاب شدند.

مشاور امور بانوان و خانواده فرماندار رزن با اشاره به اینکه دو روستای امتلر در بخش مرکزی و روستای ملابداغ در بخش سردرود با رشد جمعیتی قابل تأمل، تعداد زنان همسردار در سن باروری مناسب و دارای دیگر شرایط مدنظر بودند، بدین ترتیب این دو روستا انتخاب شده‌اند؛ ادامه داد: امروز، جلسه شورای اندیشه ورزی را به صورت ابتکاری به بخشداری سردرود انتقال دادیم و دیدیم که مدیران دستگاه‌های اجرایی نسبت به اهمیت موضوع جمعیت و خانواده آگاهی لازم را دارند و به نحو بسیار خوبی در جلسه شرکت کرده و نظرات راهگشایی را عنوان می‌کنند.

کولیوند، ضمن ابراز خرسندی از این اتفاق عنوان کرد: اولین قدم بین مسئولین شهرستان این است که به گفتمان مشترک در موضوع جمعیت برسند.

وی با تصریح بر اینکه قرار است که اجرای طرح تسهیلگری جمعیت و خانواده از بدنه مردم و با توجه به نیازها و خواسته‌های آنها به صورت بومی پیش رود، اظهار کرد: باید در ادامه این طرح، علاوه بر شناسنامه جمعیتی به سند جمعیتی روستا برسیم و در امتداد آن نیز در بین بدنه مردمی، شبکه سازی مناسب نیز شکل گیرد.

مشاور امور بانوان و خانواده فرماندار رزن خواستار ورود گروه‌های مردمی به اجرای این طرح شد و افزود: باید از تمامی ظرفیت‌های مردمی در این زمینه بهره برد.

وی در پایان بر لزوم توجه به پیوست‌های جمعیتی برای تمامی مناسبت‌ها و مراسم‌ها تاکید کرد و خواستار همکاری همه مردم و نهادهای اجرایی در راستای توجه به این مهم به ویژه در اربعین حسینی شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1465350

مهمترین اخبار ایران و جهان: