نیوز سیتی!
15 شهریور 1402 - 03:30

هشدار آمریکا به کره شمالی درباره کمک نظامی به روسیه

مشاور امنیت ملی کاخ سفید با ادعای اینکه مذاکرات تسلیحاتی بین روسیه و کره شمالی در حال پیشرفت است، هشدار داد که در صورت کمک نظامی پیونگ‌یانگ به مسکو، بهای گزافی را باید پرداخت کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه فضاسازی‌های آمریکا درباره تعاملات نظامی کره شمالی با روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین، واشنگتن نسبت به کمک نظامی پیونگ‌یانگ به مسکو هشدار داد.

پیش از این، روزنامه «نیویورک تایمز»‌ شامگاه دوشنبه مدعی شده بود که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی قصد دارد با سفر به روسیه، با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور این کشور دیدار داشته باشد.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید شامگاه سه‌شنبه ادعا کرد که مذاکرات تسلیحاتی بین روسیه و کره شمالی فعالانه در حال پیشرفت است.

سالیوان طی نشست خبری در کاخ سفید، به «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی هشدار داد که کشورش بهای ارائه تسلیحات به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را خواهد پرداخت.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی درباره ادعاهای خود گفت: «ارائه تسلیحات به روسیه برای کره شمالی ارزان تمام نخواهد شد و آنها بهای سنگینی را بابت این کار در جامعه بین‌المللی پرداخت خواهند کرد».

منابع آمریکایی و اروپایی به نیویورک‌تایمز گفته بودند که رهبر کره شمالی طی سفر ماه جاری میلادی به روسیه، درباره امکان ارائه تسلیحات به این کشور برای استفاده در جنگ اوکراین رایزنی می‌کند.

طبق این گزارش، مشاور امنیت ملی کاخ سفید با بیان اینکه کیم انتظار دارد گفتگوها درباره تعاملات تسلیحاتی با روسیه در عالی‌ترین سطح ادامه یابد، اظهار داشت: «ما به فشار آوردن بر صنایع دفاعی روسیه ادامه می‌دهیم و مسکو اکنون به دنبال هر منبعی برای پیدا کردن سلاح و مهمات است».

به نوشته رویترز، سالیوان همچنین افزود: «ما دوباره از کره شمالی می‌خواهیم که به تعهدات عمومی خود مبنی بر عدم ارائه سلاح به روسیه که منجر به کشته‌شدن اوکراینی‌ها می‌شود، پایبند باشد».

روز دوشنبه، «آدرین واتسون» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز ادعا کرده بود که کیم و پوتین ممکن است در حال برنامه‌ریزی برای دیداری باشند که به کمک نظامی کره شمالی به روسیه منجر شود.

این ادعاها پس از آن مطرح شده که سازمان اطلاعات کره جنوبی روز دوشنبه مدعی شد که «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در جریان سفری که به پیونگ‌یانگ داشت، پیشنهاد برگزاری رزمایش دریایی مشترک به کره شمالی داده بود. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1487350

مهمترین اخبار ایران و جهان: