اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

پیشنهاد روسیه به کره شمالی برای رزمایش دریایی مشترک

سازمان اطلاعات کره جنوبی مدعی است که وزیر دفاع روسیه در جریان سفری که به پیونگ‌یانگ داشت، پیشنهاد برگزاری رزمایش دریایی مشترک به کره شمالی داده بود.

پیشنهاد روسیه به کره شمالی برای رزمایش دریایی مشترک

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع مطلع در کره جنوبی از پیشنهاد روسیه به کره شمالی برای برگزاری رزمایش دریایی مشترک خبر دادند.

سازمان اطلاعات کره جنوبی امروز (دوشنبه) ادعا کرد که «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه به کره شمالی پیشنهاد برگزاری رزمایش دریایی مشترک بین نیروهای دریایی دو کشور را داده است.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، مقامات اطلاعاتی کره جنوبی می‌گویند که شویگو پیشنهاد رزمایش دریایی سه‌جانبه با کره شمالی را در جریان سفری که به پیونگ‌یانگ داشت، ارائه کرده است.

در این گزارش آمده است: «سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی به پارلمان کشور گزارش داد که به نظر می‌رسد شویگو یک جلسه خصوصی با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی برای توافق بر سر گسترش همکاری‌های نظامی داشته است».

وزیر دفاع روسیه چندی پیش در رأس هیأتی نظامی برای حضور در جشن‌های هفتادمین سالگرد آتش بس جنگ ۱۹۵۰-۱۹۵۳ دو کُره در تاریخ بیست‌وهفتم جولای، به پیونگ‌یانگ رفته و در رژه نظامی بزرگ ارتش کره شمالی به همراه کیم جونگ اون شرکت کرد.

شویگو  در دیدار با «کانگ سون نام» وزیر دفاع کره شمالی، پیونگ‌یانگ را شریک مهم مسکو خوانده و گفت این نشست‌ها به تقویت همکاری‌های دو کشور در زمینه دفاعی کمک می‌کند.

پیش از آن نیز رهبر کره شمالی در پیام تبریک روز روسیه به رئیس جمهور این کشور، ضمن اعلام حمایت کامل و همبستگی خود با مردم و دولت روسیه، بر آمادگی پیونگ‌یانگ برای تقویت بیشتر همکاری‌ها تاکید کرده بود. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول