نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 13:42

حسینیه زنجان میزبان ۷۵۰۰ مهمان در روز یوم العباس

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان گفت: تمهیدات لازم برای اسکان و تهیه یک وعده غذا برای 7 هزار و ۵۰۰ نفر مهمان داخلی و خارجی که در مراسم یوم العباس شرکت خواهند کرد، انجام شده است.

علیرضا فیروزفر، رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: برای باشکوهتر برگزار شدن مراسم هشتم محرم با عنوان یوم العباس زنجان برنامه‌ریزی‌ها و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

 رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان با اشاره به اینکه ویژه برنامه‌های ماه محرم امسال حسینیه اعظم زنجان با اعلان عزای حسینی همراه با تجلیل از یکی از پیرغلامان حضرت امام حسین (ع)، سردار حاج محمدتقی اوصانلو آغاز شد، افزود: شب اول محرم با حضور عزاداران حسینی مراسم تعویض پرچم گنبد حسینیه اعظم زنجان برگزار شد.

شهردار زنجان خاطر نشان کرد: با توجه به تجهیزاتی که برای آتش‌نشانی زنجان در سال‌جاری تهیه شده، همزامان با مراسم تعویض پرچم، گنبد و مناره‌های حسینیه اعظم زنجان به واسطه نردبان ۳۲ متری شست‌وشو شد.

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان با بیان اینکه امسال نیز همانند هر سال پیام عشق‌بازی زنجانی‌ها و مهمانان اباعبدالله الحسین (ع) در روز هشتم محرم به دنیا مخابره خواهد شد، خاطرنشان کرد: هشتم محرم امسال دوباره نوای «یا حسین» و «یا ابوالفضل» را از خیابان‌های پایتخت شور و شعور حسینی را با حضور و هماهنگی صدا و سیمای مرکز زنجان و خبرگزاری‌های فعال استان نظاره گر خواهیم بود.

فیروزفر با اشاره به اینکه شب‌های محرم امسال نیز خادمان حسینیه اعظم زنجان پذیرای عزاداران حسینی هستند، اظهار کرد: برنامه‌های امسال حسینیه اعظم زنجان از ساعت ۲۱و 30 دقیقه آغاز شده و تا ۱۵ دقیقه بامداد ادامه دارد که شامل برنامه سخنرانی و مراسم عزاداری بوده و در مجموع حسینیه اعظم زنجان به مدت ۱۳ شب میزبان عزاداران حسینی است.

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان از فعال شدن ستاد اسکان حسینیه اعظم زنجان خبر داد و عنوان کرد: پیش‌بینی کرده‌ایم که امسال میزبان حدود ۵۰۰۰ تا ۷۵۰۰ مهمان اباعبدالله از سراسر کشور باشیم، ادامه داد: علاوه بر اسکان، یک وعده غذا نیز برای زوار امام حسین (ع) در زنجان تدارک دیده شده است.

وی با یادآوری اینکه از مسئولان کشوری و لشکری نیز در یوم‌العباس امسال مهمان زنجانی‌ها خواهند بود، افزود: با توجه به گرمای هوای امسال، برنامه‌ریزی شده است تا دسترسی به آب آشامیدنی در یوم‌العباس در قالب نذر آب تسهیل شود.

 پایان پیام/73002

منبع: فارس
شناسه خبر: 1405550

مهمترین اخبار ایران و جهان: