نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 19:20

تشکیل‬ ۱۰۳فقره پرونده قضایی برای مراکز غیرمجاز کشتار دام در ایلام

ایلام-مدیرکل دامپزشکی استان ایلام از تشکیل‬ ۱۰۳فقره پرونده قضایی برای مراکز غیرمجاز کشتار دام در ایلام خبر داد.

یونس احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: خروجی کار حوزه اجرایی و نظارت، تلاش برای خدمات رسانی به مردم است.

وی با اشاره به اینکه میزان تولیدات دامی و طیور استان ایلام سه برابر نیاز است، اظهار کرد: ۶۰ درصد مردم استان در ایلام در بخش صنعت دام و طیور مشغول به کار هستند.

احمدی با اشاره به اینکه دامپزشکی متولی ساماندهی کشتارگاه‌های استان است، افزود: باید برای تکمیل زنجیره تولید در بخش دام به کشتارگاه‌های دام استان از جمله کشتارگاه صنعتی دام مرکز استان توجه ویژه صورت گیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام تصریح کرد: ۲۲ نقطه شهری در استان ایلام وجود دارد که ۱۱ کشتارگاه در سطح استان فعال است، ۱۰ مورد از این کشتارگاه‌ها هیچکدام در درجه بندی کشتارگاه‌های قرار نمی‌گیرد.

وی گفت: ۷۰ میلیارد تومان برای تجهیز و ساماندهی کشتارگاه‌های استان نیاز است.

وی با اشاره به اینکه دامپزشکی به طور جدی برای ساماندهی کشتارگاه و فعال شدن کشتارگاه صنعتی دام استان ورود کرده است، افزود: بحث تغییر مالکیت کشتارگاه صنعتی دام توسط کمیته اقدام ساماندهی کشتارگاه‌های استان در حال اجرایی شدن است.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام افزود: برای جایگزین کشتارگاه صنعتی دام ایلام از کشتارگاه‌های ایوان و سرابله استفاده می‌شود، افزود: باید کشتارگاه باید باشد تا دامپزشکی نظارت کند.

احمدی بیان کرد: در شهرهای آبدانان، دره شهر، دهلران وضعیت کشتار خیلی بهبود یافته است، در کشتارگاه دام مهران بخش خصوصی ورود کرده و الان روزانه ۵۰ راس دام در این کشتار با نظارت دامپزشکی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: برنامه دامپزشکی استان ایلام ایجاد کشتارگاه‌های جدید در استان و حمایت از تجهیز کشتارگاه‌های موجود است.

وی گفت: ۱۰۳ فقره پرونده برای بحث کشتارغیرمجاز در استان ایلام تشکیل شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام با اشاره کانون بیماری‌های دام و طیور در استان طی سال جاری از ۲۹۷ کانون به ۱۷ کانون رسیده است، افزود: استان ایلام رتبه ممتاز کاهش کانون بیماری‌های دام و طیور در کشور را کسب کرده است.

احمدی افزود: ۳ برنامه و گشت مشترک برای نظارت بر جلوگیری از قطعه بندی مرغ در استان اجرایی شده و واحدهای متخلف شناسایی شده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1442394

مهمترین اخبار ایران و جهان: