نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 22:57

۴ تروریست در «باجور» پاکستان به‌هلاکت رسیدند

ارتش پاکستان امروز از برگزاری عملیاتی در «باجور» و هلاکت ۴ تروریست در جریان آن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسلام آباد پست، ارتش پاکستان امروز یکشنبه در بیانیه ای از هلاکت ۴ تروریست در منطقه «باجور» (Bajaur) در این کشور خبر داد.

بر اساس اعلام این رسانه، ارتش پاکستان در این خصوص اعلام کرد که عملیات امروز در ایالت خیبرپختونخواه در شمال غرب پاکستان با اتکاء به اطلاعات امنیتی اجرا شد.

در بیانیه صادره از سوی ارتش پاکستان در این ارتباط آمده است که در جریان این عملیات ۲ نفر از نیروهای ارتش نیز جان خود را از دست داده اند.

ارتش پاکستان در بیانیه خود اضافه کرد که از تروریست‌ ها مقادیر زیادی تسلیحات از انواع مختلف و نیز انواع بمب‌ها را کشف و ضبط نموده است.

بر اثر وقوع حمله ای در روز چهارشنبه گذشته، یک مهاجم انتحاری خود را نزدیک خودرو پلیس در شهر «باجور» منفجر کرده بود.

در جریان این حمله انتحاری مأمور پلیس زخمی شد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس ساعاتی پیش اعلام کرد که عناصر گروهک تروریستی و جدایی‌ طلب «ارتش آزادی‌ بخش بلوچ» در پاکستان با حمله انتحاری، کاروان مهندسان چینی در ایالت بلوچستان پاکستان را هدف قرار دادند.

گفته می‌شد ۲ عنصر این گروهک تروریستی خود را در مسیر کاروان ماشین‌های حامل مهندسان چینی و نیروهای نظامی پاکستان منفجر کردند و در این انفجار ۴ مهندس چینی و ۹ نیروی نظامی پاکستان کشته شدند.

مهندسان چینی در حال حرکت به سمت محل کار خود در پروژه‌های تحت حمایت دولت چین در بندر «گوادر» پاکستان بودند.

بندر گوادر یکی از نقاط کانونی «کریدور اقتصادی چین و پاکستان» (CPEC) است که بسیاری از کارگران چینی در این بندر مشغول به کار هستند. چین تحت CPEC سرمایه گذاری زیادی در ایالت بلوچستان پاکستان انجام می دهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1440706

مهمترین اخبار ایران و جهان: