نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 18:10

نبود صنایع تبدیلی ضعف بزرگ مازندران است

ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به تولید سالانه بیش از هفت میلیون تن محصولات کشاورزی نبود صنایع تبدیلی را مشکل و ضعف بزرگ استان بیان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی عصر چهارشنبه در دیدار با حجت‌الاسلام دکتر سید اسماعیل حسینی‌مقدم مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان دامپزشکی کشور، بر ارتقای دانش در زمینه ذبح شرعی تکید کرد و ضمن اعلام آمادگی برای برگزاری جلسات آموزشی در دفتر نمایندگی ولی فقیه استان با حضور اساتید اعزامی از کشور، افزود: مهمتر از معلومات، احساس مسئولیت است و باید به آن توجه شود.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: ذبح شرعی حق الناس مهمی است واین که شبکه نظارت شرعی در کشتارگاه‌ها حضور دارن مسئله بزرگ محسوب می‌شود.

امام جمعه ساری گفت: وضع گوشت سفید و قرمز از نظر قیمت وضعیت خوبی ندارد و تهیه آن برای مردم سنگین است.

این مسئول با اشاره به گزارش خوب سازمان فائو در ارتباط با تولید ایران در حوزه گوشت سفید و قرمز در جهان، تاکید کرد: جهاد کشاورزی در ترازی که مقام معظم رهبری فرمودند فاصله زیادی دارد و باید دانش بنیان شود.

وی با اشاره به مشکل دپوی برنج در مازندران افزود: سالانه حدود هفت میلیون تن انواع محصولات در استان تولید می‌شود اما صنایع تبدیلی نداریم از نظر کشت گلخانه‌ای نیز خیلی عقب هستیم.

آیت الله محمدی لائینی با عنوان این که مازندران دیگر قطب تولید کشاورزی نیست، گفت: سطح جمع‌آوری آب‌ها و نزولات آسمانی در مازندران ۱۳ درصد و در کشور ۵۰ درصد و مشکل سوخت حدود ۱۰ سال هنوز حل نشده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1434294

مهمترین اخبار ایران و جهان: