نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 15:26

مراسم ۴ هزار نفره «احلی من العسل» در حرم مطهر رضوی برگزار شد

مشهد ـ اجتماع بزرگ «احلی من العسل» امروز دوم مردادماه همزمان با ششم محرم با حضور پرشور چهار هزار نوجوان سوگوار حسینی مشهد مقدس و مسئولان استانی و کشوری در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، چهار هزار دانش آموز از هیأت مذهبی دانش آموزی مدارس پسرانه و تشکل‌های دانش آموزی صبح دوشنبه دوم مرداد برای پاسداشت رشادت‌های قاسم ابن الحسن در مراسم «احلی من العسل» شرکت کردند.

در این مراسم سید امیر شوشتری، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: همزمان با ششم محرم الحرام دانش آموزان در قالب هیأت مذهبی دانش آموزی مدارس پسرانه و تشکل‌های دانش آموزی به یاد رشادت‌های قاسم ابن الحسن در مراسم «احلی من العسل» سوگواری می‌کنند.

وی ادامه داد: این مراسم که با هدف ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت برگزار می‌شود، همزمان با مشهد در ۳۹ اداره آموزش و پرورش استان نیز این مراسم انجام می‌شود.

وی افزود: تمام اجرای این برنامه توسط دانش آموزان انجام شده است مجری، قرائت قرآن و صلوات خاصه، دکلمه خوانی، مداحی، اجرای سرود و قرائت بیانیه پایانی همه توسط دانش آموزان انجام شده است.

در پایان مراسم طومار پاسخ به هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم توسط دانش آموزان نواحی مشهد و تبادکان در اجتماع عظیم احلی من العسل به امضا رسید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1397750

مهمترین اخبار ایران و جهان: