نیوز سیتی!
26 تیر 1402 - 22:17

جزئیات قطعی برق چاه های کشاورزی خراسان رضوی

سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی گفت: طبق مصوبه موجود، هر روز به مدت 5 ساعت قطع برق چاه های کشاورزی را داریم.

حسن حشمتی در گفت و گو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته و قطعی برق چاه های کشاورزی در استان خراسان رضوی روزانه بالای ۲۳۰ مگاوات میزان صرفه جویی و مدیریت بار داریم.

وی افزود: این مصوبه سراسری است و در همه کشور اجرا می شود برای همین به شکل استانی نیست که صرفا ما بخواهیم عمل کنیم.

حشمتی در خصوص خلل در کار کشاورزان به سبب قطعی برق چاه های کشاورزی گفت: وقتی از قبل روی موضوعی برنامه ریزی صورت می گیرد و برای مثال یک فرد می داند که ۴ یا ۵ ساعت برنامه ریزی برای قطعی برق دارد راحت تر است.

وی تصریح کرد: البته ایجاد محدودیت در این خصوص داریم. صنایع، ادارات و چاه های کشاورزی هنگامی که مورد اعمال این برنامه ریزی قرار می گیرند بالاخره محدودیت هایی را به شکل طبیعی خواهند داشت.

وی افزود: اگر ما قطعی برق به شکل برنامه ریزی شده را انجام ندهیم مانند سال ۱۴۰۰ باید به شکل ناخواسته برق را قطع کنیم.

حشمتی گفت: هر میزان که بخواهیم مصرف داشته باشیم تراز تولید و مصرف برقرار نمی شود چرا که چند سالی است که مصرف از تولید پیشی گرفته است.

وی ادامه داد: ما دو حالت داریم. یک حالت این است که هر چه تولید برق داشته ایم را در نقطه ای قرار دهیم که تراز مصرف جلو بزند و آن هنگام مجبور به قطع برق شویم. حالت دیگر این است که بتوانیم از قبل برای تعادل در تولید و مصرف برق برنامه ریزی داشته باشیم. مانند برنامه ای که پارسال و امسال برای کل کشور داشته ایم و اجرا شده است.

وی تصریح کرد: صنایع، ادارات و چاه های کشاورزی هر کدام در برنامه ریزی برای کاهش مصرف برق سهمی دارند. مجموع این برنامه ریزی باعث می شود تراز تولید و مصرف ما برقرار باشد.

سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی گفت: از آنجا که این برنامه ریزی ها با اطلاع رسانی سابق است طبیعی است که افراد مرتبط در صنایع و چاه های کشاورزی برنامه هایی خواهند داشت تا کمترین خلل به کارشان وارد شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1367206

مهمترین اخبار ایران و جهان: