نیوز سیتی!
26 تیر 1402 - 20:40

۵۱،۱ کیلومتر از مسیر مرز تمرچین آسفالت شد

 ارومیه - مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: باهدف آماده‌سازی برای تردد زائران اربعین حسینی ۵۱.۱ کیلومتر از مسیر منتهی به مرز تمرچین آسفالت شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، پیمان آرامون با بیان اینکه در حال حاضر ۸ گروه راهداری درحال آسفالت مسیرهای منتهی به مرز تمرچین هستند، اظهار کرد: بخش مهمی از پروژه‌های راهداری تا اربعین تکمیل می‌شوند.

وی ادامه داد: اداره کل راهداری در بخش‌های مختلف نظیر آسفالت، حذف نقاط حادثه‌خیز، احداث پل، ساماندهی پایانه تمرچین و روشنایی در مسیرهای پایانه مرزی مهران در حال آمادگی برای اربعین است.

آرامون افزود: این ۸ گروه در مسیرهای نقده - پیرانشهر؛ میاندوآب - ملکان؛ ارومیه - مهاباد؛ پیرانشهر - تمرچین؛ محور گلان به سمت مهران ارومیه - اشنویه قطعه اول؛ ارومیه - اشنویه قطعه دوم؛ تکاب - تخت‌سلیمان؛ خروجی ماکو - پل هندوار در فعالیت و اجرای عملیات هستند.

وی با اشاره به اینکه امسال ۵۱، ۱ کیلومتر آسفالت در مسیرهای مختلف انجام می‌شود، تأکید کرد: عملیات خط‌کشی و نصب علائم هشداردهنده در مسیرهای منتهی به مرز با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام بوده ضمن اینکه عملیات راه‌اندازی روشنایی و اورهال دستگاه‌های مربوطه در محورهای منتهی به پایانه مرزی تمرچین در حال انجام است که تا قبل از اربعین تکمیل و مورداستفاده زوار قرار خواهد گرفت.

آرامون گفت: تهیه و نصب ۱۶ دستگاه کولرگازی ۹۰۰۰ مربوط به گیت‌های گذرنامه و خرید ۵ دستگاه آب‌سردکن ۴ شیره، ساخت آشیانه آتش‌نشانی به مساحت ۸۸ مترمربع، خرید خودروی آتش‌نشانی به همراه تجهیزات کامل، مرمت و بهسازی سالن‌های مسافری و تجاری، مستحدثات جانبی با محوطه در پایانه مرزی تمرچین و خرید تجهیزات کانکس‌های گذرنامه به ۱۵ دستگاه بارکدخوان پاسپورت نیز در دست اقدام است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1366994

مهمترین اخبار ایران و جهان: