نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 10:59

۷۰ لیتر در ثانیه آب به ظرفیت آب شهر ساوه افزوده شد

سرپرست شرکت آب و فاضلاب شهرستان ساوه گفت: با نصب و راه‌اندازی یک دستگاه الکتروپمپ در ایستگاه شماره ۷ تصفیه‌خانه آب شهر ساوه، ظرفیت انتقال آب از این تصفیه‌خانه به این شهر در حدود ۷۰ لیتر در ثانیه افزایش یافته است.

محسن کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: در راستای افزایش دبی آب انتقالی و کاهش مشکل افت فشار آب در شهر ساوه این شرکت اقدام به نصب و راه‌اندازی یک دستگاه الکترو پمپ و عملیات لوله‌گذاری و اتصال آن به خطوط اصلی آب در این شهر کرد.

وی افزود: با نصب و راه‌اندازی یک دستگاه الکتروپمپ در ایستگاه شماره ۷ تصفیه‌خانه آب شهر ساوه، ظرفیت انتقال آب از این تصفیه‌خانه به این شهر در حدود ۷۰ لیتر در ثانیه افزایش یافته است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب شهرستان ساوه ادامه داد: در راستای نصب و راه‌اندازی این الکتروپمپ شرکت آب و فاضلاب ساوه اقدام به اجرای طرح ضربتی انجام عملیات سه راه‌گیری از خط ۱۲۰۰ میلی‌متری به منظور بهبود وضعیت آب بیش از ۵۷ هزار مشترک در شهر ساوه و کاهش افت فشار در این شهر و در حداقل زمان ممکن و بدون قطعی آب کرد.

کریمی از حفاری و تجهیز دو حلقه چاه جدیدی در راستای تأمین نیاز آبی این شهر خبر داد و عنوان کرد: اقدامات لازم برای حفاری و تجهیز دو حلقه چاه آب جدید نیز در دستور کار این شرکت قرار گرفته است و در آینده‌ای نزدیک چاه مذکور وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.

وی نیاز آبی شهر ساوه را ۱۱۰۰ لیتر بر ثانیه و کمبود موجود را ۱۶۰ لیتر بر ثانیه اعلام کرد و یادآور شد: هرچند در کنار اقدام صورت گرفته، ۱۰۰ لیتر به توان تولید آب شهر افزوده شده ولی به دلیل خشک‌سالی و افت آبدهی سالانه منابع آبی زیرزمینی به میزان ۶۰ لیتر بر ثانیه، بازهم کمبود آب احساس می‌شود.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب شهرستان ساوه با بیان اینکه در صورت همراهی و مشارکت مردم در تابستان همه مشترکان از آب بهره‌مند خواهند شد، ادامه داد: وارد مدار شدن کولرهای آبی با توجه به شرایط آب و هوایی گرم و خشک این شهرستان و مصرف بی‌رویه آب همزمان با شروع موج گرما منجر به افزایش تقاضا می‌شود و در شرایطی که با محدودیت منابع آبی مواجه هستیم تنها راهکار گذر از این شرایط رعایت الگوی مصرف آب و عمل کردن به راهکارهای ساده صرفه‌جویی و مصرف بهینه آب است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1394650

مهمترین اخبار ایران و جهان: