نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 12:43

مرزبانان از ابتدای سال ۱۰۰۰میلیارد تومان کالای قاچاق کشف کرده اند

فرمانده مرزبانی فراجا با اشاره به توفیقات چشمگیر مرزبانان در کشف داروهای قاچاق و موادمخدر گفت: مرزبانان کشورمان از ابتدای سال تاکنون بیش یک هزار میلیارد تومان کالای قاچاق کشف کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار احمدعلی گودرزی با بیان اینکه مرزبانان طی ۴ ماه گذشته یک هزار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کالای قاچاق کشف کرده‌اند به تشریح عملکرد مرزبانی از ابتدای سال جاری پرداخت و اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۶ تن انواع مواد مخدر در مرزهای کشور کشف و ضبط شد که در کشف مواد مخدر صنعتی با افزایش سه و نیم برابری نسبت به سال گذشته روبه‌رو هستیم.

وی با بیان اینکه در این بازه زمانی چندین باند قاچاق مواد مخدر منهدم شد و بیش از ۲۴۳ سوداگر مرگ دستگیر شدند، افزود: در ۴ ماه گذشته ۲۰ نفر از اشرار، معاندین و قاچاقچیان سلاح و مواد مخدر نیز به هلاکت رسیدند.

فرمانده مرزبانی فراجا با اشاره به توفیقات مرزبانان در ممانعت از قاچاق سوخت گفت: بیش از ۱۰ میلیون لیتر انواع سوخت قاچاق در این مدت کشف شد که در مقایسه با سال گذشته شاهد افزایش ۱۵ درصدی هستیم که گازوئیل بیشترین کشف بوده است.

سردار گودرزی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶ هزار رأس انواع دام نیز کشف شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته شاهد افزایش ۲۸ درصدی بودیم به کشفیات کالای دخانی در نوار مرز هم اشاره کرد و اظهار داشت: طی این ۴ ماه، ۷۸ میلیون نخ انواع سیگار کشف و ضبط شد که در مقایسه با سال گذشته با افزایش سه و نیم برابری روبه‌رو بودیم.

سردار گودرزی همچنین به موضوع جلوگیری مرزبانان از خروج و ورود داروهای قاچاق پرداخت و خاطرنشان کرد: مرزبانان با کنترل هوشمند مرزها، ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار قلم انواع داروهای قاچاق که عمدتاً داروهای آنتی بیوتیک بودند را کشف کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1394806

مهمترین اخبار ایران و جهان: