نیوز سیتی!
13 مرداد 1402 - 15:39

حضور باشکوه مردم در عزاداری سیدالشهدا(ع) رسوایی دشمنان اسلام را به دنبال داشت

امام جمعه نایین گفت: دشمن فهمیده سیلی که می‌خورد از عاشورای شیعیان است و حضور با شکوه مردم در دسته‌های عزاداری و حسینیه‌ها بار دیگر طبل رسوایی دشمنان اسلام را به صدا درآورد.

به گزارش خبرگزاری فارس از نایین، حجت‌الاسلام محمد مطهرخو، امام جمعه شهرستان نایین با اشاره به اینکه دهه اول محرم امسال در سراسر کشور در همه شهرها و روستاها پررونق‌ترین محافل سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) را برگزار کرده، اظهار کرد: آن‌هایی که در این مصاف از ملت ایران سیلی خوردند مزدوران مواجب بگیر سیاسی و رسانه‌ای نبودند بلکه اربابان آن‌ها بودند که در ناتوی عجیب و غریب فرهنگی و اطلاعاتی می‌خواستند محرم ما را کمرنگ کنند اما شکست خوردند.

وی افزود: دشمنان همیشگی ایران با تشویق مردم به سیاه نپوشید، حسینیه نروید، در هیأت‌ها دیده نشوید و نذری ندهید، کمپین تحریم محرم به راه انداختند و برای سناریوی جدید این جنگ خیلی تلاش کرده و پول خرج کردند تا اصل عاشورا را زیر سوال ببرند.

مطهرخو تصریح کرد: در خصوص نذری در ماه محرم، تبلیغ کردند که این پول را خرج فقرا کنید در حالی که خودشان در کلاهبرداری رتبه یک را دارند و در این قضیه باید گفت که در این سفره گسترده امام حسین(ع) نیازمندان هم با آبرو و عزت بهره‌مند می‌شوند.

امام جمعه نایین ادامه داد: کمک به نیازمندان از دل همین مساجد و تکایا و حسینیه‌ها بیرون می‌آید و از همین مردم هستند که به نیازمندان کمک می‌کنند و شما مردم در همین مجالس اشک می‌ریزد و دلتان صاف شده و به نیازمندان کمک می‌کنید.

وی خاطرنشان کرد: دشمن علاوه بر این اقدامات فرهنگی و فکری، اقدامات خرابکارانه تروریستی متعدد هم در تهران، اصفهان، مازندران، کردستان و کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌ریزی کرده بود. 

مطهرخو اضافه کرد: در محل مزار شهید سلیمانی و اماکن شلوغ، دکل‌های سوخت‌گیری و ایستگاه‌های برق برنامه انفجار داشتند تا با ایجاد اختلال در تأمین نیازهای داخلی، سر و صدای مردم بلند شده و به خیابان‌ها آمده و دوباره اغتشاشات شعله‌ور شود.

امام جمعه نایین با تأکید بر اینکه دشمن فهمیده سیلی که می‌خورد از عاشورای شیعیان است، گفت: تکمیل این نقشه با حمایت صهیونیست‌ها در جهت اهانت به قرآن کریم انجام شد که رهبر معظم انقلاب و سید حسن نصرالله با ورود به این قضیه از جوانان خواستند که از کسانی که قرآن را آتش زدند انتقام بگیرند.

وی تصریح کرد: دشمنان اسلام نه تنها موفق نشدند بلکه عشق و ارادت جوانان به قرآن و اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) روز به روز بیشتر شده است و حضور با شکوه مردم در دسته‌های عزاداری و حسینیه‌ها بار دیگر طبل رسوایی دشمنان اسلام را به صدا درآورد.

مطهرخو خاطرنشان کرد: این بار مردم بودند که در قالب عزاداران حسینی و همه دست‌اندرکاران تکایا و هیأت‌ها و مساجد، ضربه عمیق به دشمن زدند و این جوانان پرشور و علاقه‌مند به اهل بیت دشمن را از عمل خود پشیمان کردند.

خطیب نماز جمعه نایین ضمن تشکر از مسؤولان نایین به جهت تأمین نیازهای عزاداران در این مدت، به خصوص حل مشکل آب شهرستان در مراسمات، گفت: این بصیرت حسینی تا پایان صفر ادامه داشته باشد و تکمیل‌کننده آن در اربعین حسینی به لطف خدا و عنایات سید الشهدا باشد.

وی با اشاره به پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس، متذکر شد: انتخابات مجلس در اسفندماه امسال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و چهار راهبرد امنیت، مشارکت، سلامت و رفاقت که مقام معظم رهبری فرمودند، باید جلوه باشکوه‌تری در این انتخابات داشته باشند.

مطهرخو ادامه داد: مسؤولان شهرستان تمام تلاش خود را برای مشارکت و سلامت انتخابات داشته باشند و کاندیدها هم باید در این قضیه دقت لازم را به کار ببرند.

خطیب نماز جمعه نایین گفت: این فرصت پیش ثبت‌نام زمان خوبی است برای هیأت‌های اجرایی و رسیدگی به شکایات که با دقت و ظرافت بیشتری کار کنند تا انتخابات نسبت به گذشته سالم‌تر برگزار شود.

وی عنوان کرد: برخی داوطلبان در انتخابات گذشته نمایندگی مجلس نیز بوده‌اند و عملکرد آن‌ها مشخص است که کدام یک دنبال چه قضیه‌ای هستند و کدام یک با سلامت اخلاقی کار کرده و یا خدایی نکرده این موارد را رعایت نمی‌کنند، داوطلبان باید سعی کنند که یک رقابت سالم، مومنانه و اخلاقی را دنبال کنند.

مطهرخو خاطرنشان کرد: مردم هم فرصت تحقیق و رصد دقیق رفتار و اوضاع این داوطلبان را دارند که خوب بررسی کنند و ببینند چه کسی برای خدمت آمده و دغدغه‌مند و ولایت مدار است و یا چه کسی برای مطالب دیگری آمده است.

پایان پیام/ ۶۳۱۳۰/ش

منبع: فارس
شناسه خبر: 1425650

مهمترین اخبار ایران و جهان: