نیوز سیتی!
12 مرداد 1402 - 11:15

آغاز دوره‌های آموزشی هلل احمر ویژه موکب‌‌داران اربعین در یزد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از آغاز دوره های پیشگیری از مخاطرات و کمک های اولیه خاص موکب داران اربعین خبر داد و گفت:‌ حضور مسوول ایمنی و تاسیسات هر موکب در این آموزش‌ها اکیدا توصیه می‌‌شود.

دکتر محسن حرازی زاده‌یزدی، مدیرعامل هلال احمر یزد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اهمیت ابلاغ دستورالعمل برگزاری دوره آموزش موکب‌داران مراسم اربعین، اظهار کرد: اعضای موکب‌های اربعین که قرار است در خاک ایران و عراق خدمتگزار زائران حسینی باشند، می‌توانند به شعب جمعیت هلال احمر سراسر استان مراجعه و در دوره پیشگیری از مخاطرات و کمک‌های اولیه خاص این مراسم شرکت کنند.

وی افزود: این دوره آموزشی هشت ساعته از دو بخش حضوری و غیرحضوری تشکیل شده و داوطلبان شرکت در این دوره پس از ثبت‌نام جزوات آموزشی را دریافت کرده و در فرصت مقرر نسبت به مطالعه آن اقدام می‌کنند.

دکتر حرازی‌زاده یزدی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده داوطلبان در یک دوره دو ساعته عملی حضور می‌یابند و در نهایت پس از موفقیت در آزمون پایانی موفق به اخذ گواهینامه می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد، کمک‌های اولیه در گرمازدگی، سوختگی، برق‌گرفتگی، شکستگی دست‌ و پا، همچنین احیای قلبی و ریوی و تریاژ و رسیدگی به مصدومان در سوانح احتمالی را از جمله سرفصل‌های اصلی این دوره آموزشی دانست و بیان کرد:‌ جمعیت هلال احمر از شرکت همه موکب‌داران در این دوره آموزشی استقبال می‌کند اما حضور مسئول ایمنی و تاسیسات هر موکب در این آموزش‌ها را اکیدا توصیه می‌کند.

پایان پیام/الف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1424350

مهمترین اخبار ایران و جهان: