نیوز سیتی!
26 دی 1401 - 16:11

۱۲ مادر باردار گرفتار در برف و کولاک به مراکز درمانی منتقل شدند

سنندج- رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از عصر شنبه تا امروز ۱۲ مادر باردار گرفتار در برف و کولاک به مراکز درمانی منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، رضا پیرا روز دوشنبه اظهار داشت: از روز شنبه تاکنون بیش از هزار و ۴۰۰ تماس با مرکز فوریت‌های پزشکی استان برقرار شده که ۲۵۱ مورد منجر به اعزام آمبولانس، ۳۳۱ مورد مشاوره، ۵۶ مورد مزاحمت و ۷۶۳ مورد دیگر موارد بوده است.

وی افزود: ۲۰ فقره از گزارش‌های دریافتی مربوط به حوادث مرتبط با حمل و نقل، ۴۳ مورد به دیگر حوادث مربوط و ۲۱۹ مورد نیز به بیماری‌ها اختصاص داشت.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۲۲ نفر در حوادث مرتبط با حوادث جاده‌ای مصدوم شده بودند و ۶ نفر به دلیل مسمومیت و یک نفر هم بر اثر سرمازدگی به مراکز درمانی استان منتقل شدند.

پیرا با بیان اینکه در این مدت ۱۷۲ بیمار خدمات اورژانس دریافت کردند، ادامه داد: از این تعداد ۱۹ بیمار قلبی، ۱۳ بیمار تنفسی، ۱۲ مورد مادران باردار و ۱۲۸ مورد هم دیگر بیماران بود که ۲۱ بیمار تصادفی به بیمارستان اعزام شدند.

وی افزود: از روز شنبه تاکنون ۱۲ مادر باردار گرفتار در برف توسط نیروهای فوریت پزشکی ۱۱۵ به مراکز درمانی منتقل شدند و یک نوزاد هم در آمبولانس به دنیا آمد.

پیرا خاطرنشان کرد: نیروهای اورژانس به صورت شبانه روزی آماده یاری رساندن به هموطنان هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 980806

مهمترین اخبار ایران و جهان: