نیوز سیتی!
12 بهمن 1401 - 15:17

افتتاح و کلنگ زنی ۱۴ پروژه شیلاتی همزمان با دهه فجر در هرمزگان

بندرعباس - سرپرست شیلات هرمزگان از افتتاح ۱۲پروژه با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۸۲۷ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۱۴۱نفر و کلنگ زنی ۲ پروژه شیلاتی با اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد ریال خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ساسان صادقی برگزاری یادواره ها و برنامه های دهه مبارک فجر را باعث تداوم حرکت انقلاب اسلامی دانست و گفت: این ایام برای ملت ایران همواره پر خیر و برکت بوده و تقدیم این پروژه ها ی شیلاتی با وجود فشارها و تحریم های گسترده علیه مردم و نظام بیانگر ناکامی دشمنان و بدخواهان ملت ایران است.

صادقی با اشاره به اینکه پرورش ماهی گامی استوار در مسیر توسعه به ویژه توسعه اقتصاد دریا محور است گفت: در همین ایام فاز اول پروژه پنج هزار تنی پرورش ماهی در قفس شرکت اندیشه شیلات درقشم افتتاح خواهد شد و برای بیش از ۱۵ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می کند.

وی با اشاره به افتتاح مزرعه پرورش میگو با اعتباری بالغ بر سیصدو هفتاد میلیارد ریال در شهرستان بندرلنگه با سرمایه گذاری بخش خصوصی گفت: این مزرعه پرورش میگو با مساحت ۶۰هکتار و تولید بالغ بر ۱۸۰ تن میگو برای بیش از ۲۱ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می کند. سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان تصریح کرد در شهرستان جاسک نیز مجتمع هزار و ۵۰۰ تنی سردخانه عمل آور ی و بسته بندی ماهی و میگو با سرمایه گذاری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۶۰ نفر و همچنین فاز اول بندر صیادی کوه مبارک با سرمایه گذاری بالغ بر ۹۰۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۳۵ نفر به بهره برداری می رسد.

وی افتتاح مرکز تکثیر میگو واقع در شهرستان بندرلنگه با ۱۰ نفر اشتغال زایی و با ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبارهزینه شده ،افتتاح پروژه بازسازی تاسیسات شیلاتی ( احداث سایبان قایق های صیادی ) درشهرستان بندرعباس با ۲۰ میلیارد اعتبار هزینه شده ، افتتاح پروژه بهسازی اسکله صیادی دولاب در شهرستان قشم با ۱۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده ، افتتاح مراکز بهسازی ذخایر آبزیان ( فاز دوم-زیستگاه های مصنوعی ) در شهرستان بندرلنگه با ۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و افتتاح پایگاه یگان حفاظت منابع آبزیان در شهرستان کیش و بندرعباس با اعتبار ۵۵ میلیارد ریال هزینه شده را مشروح پروژه های افتتاحی شیلات هرمزگان در دهه فجر سال ۱۴۰۱ خواند.

صادقی همچنین از کلنگ زنی مرکز بازسازی و حفاظت ازذخائر ژنتیکی آبزیان در شهرستان قشم با اعتبار هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال و کلنگ زنی مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی با اعتبار هزارو۵۰۰ میلیارد ریال درسطح شهرستان بندرعباس خبر داد.

گفتنی است شیلات هرمزگان با کسب عنوان نخست صید و صیادی و آبزی پروری توانسته بالغ بر یک چهارم تولیدات شیلاتی کشور را به خود اختصاص دهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1013006

مهمترین اخبار ایران و جهان: