نیوز سیتی!
16 دی 1401 - 16:41

«مدرنیته» بهانه استکبارگران برای سلطه بر جوامع است

سمنان- نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه «مدرنیته» بهانه استکبارگران برای سلطه بر جوامع است، گفت: مدرن کردن از نظر مستکبران تلاش برای کنار گذاشتن مقدسات است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته سمنان به میزبانی مسجد امام (ره) ضمن اشاره به کشف حجاب رضا خانی، بیان کرد: مشاهده ظاهر غربی در تفکر رضا خان این موضوع را برمی‌انگیخت که علت عقب ماندگی مردم حجاب و اعتقادات است در صورتی که این چنین نبود.

وی با بیان اینکه در تفکر رضا خان علت عقب‌افتادگی کشور توجه نکردن به مظاهر غربی بوده است، افزود: کشف حجاب اجباری در کنار ممنوعیت پوشش روحانیان با هدف از بین بردن هویت مسلمانان ایرانی انجام شد.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه منع عزاداری محرم در کنار لباس متحدالشکل برای مردان، برداشتن عمامه و لباس از سر روحانیان و حجاب از سر زنان، به بهانه مدرنیته یک دسیسه بود، بیان کرد: مدرنیته بهانه استکبار گران برای سلطه بر جوامع است.

مطیعی با بیان اینکه مدرن کردن از نظر مستکبران تلاش برای کنار گذاشتن مقدسات است، تاکید کرد: استکبار می‌داند که مردم حول محور مقدسات و دین شأن از یک اتحاد و همبستگی استکبار ستیزانه بهره مند می‌شوند لذا با دین به مبارزه برخاستند.

وی ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز حادثه هواپیمای اوکراینی، بیان داشت: حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی بر اساس یک خطای انسانی صورت گرفت که پس از سیلی محکم در عین الاسد عراق، کام مردم تلخ شد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه این مسافر ۱۴۷ هموطن ما را در درون خود داشت که بسیاری شأن از نخبگان علمی و دانشگاهی و… بودند، ابراز کرد: مسائلی در این حادثه تلخ سبب شد تا از موج سواری دشمنان و معاندان جلوگیری شود که یکی از آنها فداکاری فرمانده نیروی هوا فضا برای پذیرش خطا و همچنین همبستگی کشور حول محور تشییع میلیونی شهید سلیمانی بود.

مطیعی بیان کرد: ناکامی دشمنان برای گل آلود کردن آب و هوشمندی مردم و به خصوص خانواده‌های داغدار، حادثه تلخ هواپیمای اوکراینی را تحمل‌پذیر کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 958706

مهمترین اخبار ایران و جهان: