نیوز سیتی!
06 بهمن 1401 - 09:01

افزایش ۶ درجه ای دمای هوا در گلستان/ سرمای شبانه تداوم خواهد داشت

گرگان- مدیرکل هواشناسی گلستان از روند افزایشی دما در استان تا هفته آینده خبرداد و گفت: سامانه بارشی جدید از روز یکشنبه وارد گلستان می شود.

امان محمد کمالی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: از چند روز گذشته آسمان استان تحت تأثیر، گذر امواج کم دامنه قرارداشت و بارش‌هایی را به صورت پراکنده و ضعیف در مناطقی مانند علی آبادکتول، مینودشت و پارک ملی گلستان شاهد بودیم.

مدیرکل هواشناسی گلستان افزود: به تدریج از روز گذشته (چهارشنبه) از شدت ناپایداری‌ها کاسته شده که این پایداری نسبی جو تا شامگاه شنبه هم ادامه خواهد داشت.

کمالی اضافه کرد: طی این مدت استان صاف تا قسمتی ابری و در برخی از مناطق با رشد ابر پیش بینی می‌شود و بیشینه دما هم تا روز جمعه بین ۱۰ الی ۱۴ درجه سانتیگراد در اغلب مناطق استان خواهد بود.

وی با بیان اینکه تداوم سرمای شبانه تا روز شنبه پیش بینی می‌شود، ادامه داد: اما در روز شنبه بیشینه دما ۶ درجه افزایش خواهد یافت و هفته آینده هفته به نسبت گرمی خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: به تدریج از یکشنبه هفته آینده شاهد ابرناکی آسمان و بارش‌های ملایم و پراکنده در استان خواهیم بود که این شرایط بارشی به تناوب طی چند روز ادامه خواهد داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 998694

مهمترین اخبار ایران و جهان: