نیوز سیتی!
26 فروردین 1402 - 15:45

افزایش ۲۴ درصدی تردد وسایل نقلیه در جاده‌های خراسان شمالی

بجنورد- مدیرکل راهداری خراسان شمالی از ثبت ۱۰۰ میلیون و ۵۵۹ هزار تردد وسایل نقلیه در راه های این استان طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان ۲۴ درصد افزایش را نشان می دهد.

محمد مشتری در گفتگو با خبرنگار مهر از ثبت ۱۰۰ میلیون و ۵۵۹ هزار و ۵۳۰ تردد وسایل نقلیه در شبکه راه‌های این استان طی یک سال گذشته و افزایش ۲۴ درصدی ترافیک جاده‌ای نسبت به سال ۱۴۰۰ خبر داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: پرترددترین محور طی این مدت شیروان- بجنورد و بالعکس با تردد ۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۱۲۶ وسیله نقلیه ثبت شده

است.

وی افزود: بیشترین درصد تخلف فاصله غیرمجاز در محور چمن بید- جنگل گلستان به ثبت رسیده که سهم این تخلف، ۳۰ درصد از کل تردد عبوری در این محور بوده است.

مشتری همچنین بیشترین درصد تخلف سرعت غیرمجاز را مربوط به محور گرمه- چمن بید با ثبت ۵۹ درصد تخلف از کل تردد عبوری در این محور ذکر کرد و گفت: ۱۲ درصد از تردد

وسایل نقلیه عبوری در محور گراتی- صفی آباد دارای تخلف سبقت غیرمجاز بوده‌اند.

وی بیان داشت: در سال گذشته، ۸ هزار و ۹۹۲ تماس مردمی با سامانه ۱۴۱ برقرار شد و به طور متوسط روزانه ۲۵ تماس در این سامانه به ثبت رسیده است.

مشتری گفت: ۵۱ دستگاه تردد شمار، ۲۷ دستگاه دوربین نظارت تصویری و ۴۰ سامانه ثبت تخلف سرعت در محورهای خراسان شمالی فعال است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1151294

مهمترین اخبار ایران و جهان: