نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 18:20

مستند برترین کتابخانه کانون‌های مساجد استان اردبیل تولید می‌شود

اردبیل- مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل گفت: مستند برترین کتابخانه کانون‌های مساجد استان اردبیل در مرحله فیلمبرداری است که از شبکه های سراسری پخش می شود.

مصطفی آمون در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: مستندی از فعالیت‌های کتابخانه ای، کانون فرهنگی هنری شهید علایی که کانون تخصصی کتابخانه ای استان اردبیل هست در مرحله فیلمبرداری و تدوین است و این مستند همزمان با هفته کتاب تهران از شبکه‌های سراسری تلویزیون پخش خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این مستند به همت گروه مستندسازی کانون فرهنگی هنری «الهادی» ساخته و تولید می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل افزود: مستند گزارش در راستای شناساندن و معرفی فعالیت‌ها و توانمندی‌های کتابخانه مکتب الشهدای (ع) کانون فرهنگی هنری شهید علایی روستای فولادلوقویی شهرستان بیله سوار در مرحله تولید است.

آمون تصریح کرد: کتابخانه مکتب الشهدای کانون فرهنگی هنری شهید علایی در سال ۱۳۸۲ تأسیس یافته و دارای بیش از ۲۰ هزار جلد کتاب در بخش‌های مختلف تخصصی، عمومی، کودکان، نرم افزار و خانه فرهنگ دیجیتال است و در میان کانون‌های فرهنگی هنری برتر کشور در زمینه کتابخانه در سال ۱۳۹۸ به عنوان برتر دست یافته و در جشنواره روستاهای دوستدار کتاب در سال ۱۳۹۲ به عنوان کتابخانه روستایی برتر کشور انتخاب گردیده و مورد بازدید وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت.

وی بیان کرد: کتاب پولاد زندگانی سردار شهید حسینقلی علایی از آثار هسته پژوهشی این کتابخانه که به زیور طبع آراسته شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان گفت: این روستا در سه کیلومتری نوار مرزی با کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد و از روستاهای فعال در زمینه فرهنگی، ارزشی و انقلاب اسلامی فعالیت چشمگیری دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1192506

مهمترین اخبار ایران و جهان: