نیوز سیتی!
15 اردیبهشت 1402 - 16:13

تأخیردراجرای برنامه‌های ترویج حجاب دوقطبی درجامعه را بدنبال دارد

اصفهان - امام جمعه موقت اصفهان گفت: هر گونه کوتاهی و تأخیر در اجرای برنامه‌های ترویج عفاف و حجاب در سبب ایجاد دوقطبی در جامعه می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان با تاکید بر رعایت تقوا و حفظ شئونات دینی در جامعه اظهار داشت: کسانی که لباس مناسب بر تن دارند دارای آرامش فکری و روانی هستند.

وی تصریح کرد: برهنگی هیچ جایگاه عقلانی در آخرت و دنیا ندارد اما همیشه افراد سودجو و افرادی که به دنبال تأمین منابع نامشروع خود از جنس مخالف هستند به دنبال دفاع از برهنگی زنان بوده‌اند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اغتشاشات سال گذشته و پایه ریزی برای کشف حجاب در جامعه ابراز داشت: برخی سعی در تثبیت این شرایط داشتند و مسئولان نیز در برابر این رفتار دستورالعملی را از سوی وزارت کشور صادر کردند تا بتوان با برنامه ریزی درست و اصولی با این ناهنجاری برخورد کرد.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی‌ها و اقدامات در راستای مقابله با بی حجابی باید بازدارنده و تلاش باید عاقلانه، مقتدرانه و مؤثر باشد، اضافه کرد: مردم متدین ایران و به ویژه اصفهان از خطوط قرمز خود کوتاه نمی‌آیند.

آیت الله مهدوی هر گونه کوتاهی و تأخیر در اجرای برنامه‌های ترویج عفاف و حجاب در جامعه را سبب ایجاد دوقطبی در جامعه عنوان کرد و گفت: متدین‌ها نگران و ناراحت هستند و حین تذکر دادن، برخی به آنها توهین می‌کنند؛ بنابراین نباید در انجام قانون کوتاهی شود.

وی با اشاره به اینکه فساد و برهنگی با اهداف نظام، انقلاب و آرمان‌های شهدا در تضاد است، افزود: از این رو مسئولان باید در راستای کنترل آن اقدام کنند؛ استدلال عقلی این است که باید برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها توضیح داده شود و این فساد اجباری در کشور تسری نیابد.

توجه به معیشت مردم امری ضروری است

امام جمعه موقت اصفهان درادامه توجه به معیشت را امری ضروری دانست و افزود: خودروسازی یکی از قطب‌های تولید کشور است و امروز یکی از اسباب تورم، بالا بردن بی‌اجازه قیمت بعضی کالاها از جمله خودرو است و چندین سال است که خودروسازان ابتدای سال قیمت خودروها را افزایش می‌دهند.

وی با بیان اینکه مشکل اینجا است که عده‌ای سودجو به جای اینکه حقوق کلان خود را اصلاح کنند و روش تولید را سامان دهند، قیمت تولیدات را افزایش می‌دهند، ابراز داشت: خودرو در ارتباط با تمام خانواده‌ها است و افزایش قیمت آن موج گرانی را در کشور ایجاد می‌کند در حالی که شعار سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب مهار تورم و رشد تولید است، عده‌ای بدون توجه به فرمایشات رهبر به دنبال منافع خود هستند.

آیت الله مهدوی با اشاره به سفر رئیس جمهور به سوریه و سفر رئیس جمهور عراق به ایران اضافه کرد: رئیس جمهور سوریه که دشمنان بیش از ۱۰ سال در انتظار زوال او بودند، به استقبال رئیس جمهور ایران می‌آید و این موضوع تحولات خوبی را در منطقه ایجاد می‌کند و اثرات اقتصادی، فرهنگی و زیارتی بسیاری به دنبال دارد.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه یک آمریکایی نباید در عراق باقی بماند، ادامه داد: این نکته اساسی و راهبردی بود که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند و هرچه عراق و سوریه در این راستا تلاش کنند، اتحاد و انسجام کشورهای اسلامی و حتی کشورهای عربی تقویت می‌شود.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه اتحادیه عرب نیز در این زمینه باید تقویت شود و در مقابل شاهد در مسیر سقوط قرار گرفتن رژیم جعلی و موقت صهیونیستی خواهیم بود، گفت: به زودی مظلومان جهان از دست ستمگران رهایی خواهند یافت.

معلمان باید جوانانی را بسازند و تعلیم دهند که از لحاظ علمی متخصص و از لحاظ دینی، متعهد باشند

وی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم ابراز داشت: قشر فرهیخته معلم بسیار محترم و تکریم آنها بر تمام اقشار جامعه ضروری است.

آیت الله مهدوی با بیان اینکه نسل نوجوان و جوان در اختیار معلمان هستند و باید جوانانی را بسازند و تعلیم دهند که از لحاظ علمی متخصص و از لحاظ دینی، متعهد باشند، افزود: جوانانی باید تربیت شوند که به ایرانی و اسلامی بودن خود و به پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی، افتخار کنند. حضور جوانان و نوجوانان در مساجد می‌تواند پشتوانه‌ای برای اخلاق و دیانت جوانان باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1190394

مهمترین اخبار ایران و جهان: