نیوز سیتی!
03 اردیبهشت 1402 - 21:48

بهره برداری از خط اتوبوس تندرو در منطقه 9 شهرداری اصفهان

مدیر منطقه ۹ اصفهان شهرداری اصفهان گفت: خط بی آر تی خیابان آتشگاه پیشرفت ۶۰ درصدی داشته و تا سه ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سیدسلمان قاضی‌عسگر مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان اظهار داشت: احداث خط بی‌آر‌ تی خیابان آتشگاه در دو طرف رفیوژ میانی این خیابان به طول ۶۵۰ متر با ۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار در دست اقدام است و پس از دریافت مجوزهای لازم تا سه ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به پیشرفت ۶۰ درصدی احداث این خط افزود: مسیر ویژه اتوبوس حد فاصل خیابان سردار حجازی تا دور برگردان سمت کندرو شهید خرازی به طول ۳۰۰ متر در دو لاین طرفین رفیوژ میانی خیابان آتشگاه احداث شده است.

قاضی عسگر با اشاره به تأثیر مثبت فعالیت اتوبوس‌های تندرو در کاهش ترافیک شهر گفت: عملیات عمرانی چهارمین خط تندروی اتوبوسرانی حدفاصل کندروی اتوبان شهید خرازی تا خیابان شهید حجازی در دست اقدام است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان هدف از احداث این پروژه را تسهیل تردد شهروندان و ارتقاء زیرساخت‌های حمل‌ و نقل عمومی دانست و بیان کرد: اصلاح هندسی‌های مورد نیاز در جزایر ترافیکی و ورودی کوچه‌ها نیز در دست اجرا قرار دارد.

وی با اشاره به اجرای کامل اصلاح هندسی و تعریض خیابان در راستای تأمین عرض عبوری مناسب و استاندارد در ضلع جنوبی خیابان آتشگاه، افزود: مسیر ویژه اتوبوس در دو سمت رفیوژ میانی حد فاصل کندرو تا دور برگردان به طول ۳۵۰ متر در سال جاری مطابق طرح اجرا می‌شود.

پایان پیام/63138

منبع: فارس
شناسه خبر: 1166006

مهمترین اخبار ایران و جهان: