نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 16:10

شیرینی رتبه بندی را به کام معلمان تلخ نکنیم

فردیس- نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس با بیان اینکه شیرینی رتبه‌بندی را به کام معلمان تلخ نکنیم، گفت: رتبه‌بندی یکی از اجزای سند تحول بنیادین است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عباسی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش ناحیه ۲ و شهرستان فردیس ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان گفت: شعار سال یکی از راهبردهای مبنایی فرهنگیان در سال جاری است.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس با اشاره به اهمیت جایگاه معلمان در زمینه تعلیم و تربیت جوانان و نوجوانان افزود: بسترسازی برای تحقق رشد تولید و مهار تورم یکی از رسالت‌های امروز معلمان و فرهنگیان است تا با توجه به اهمیت این موضوع نسبت به اثربخشی آن اقدام کنند.

وی با اشاره به اهمیت تحقق شعار سال به عنوان یک راهبرد اجرایی بیان کرد: ما وظیفه داریم در زمینه شعار سال هم برش استانی و هم طرح دستگاهی داشته باشیم، بایستی بررسی کنیم نقش استان در رشد تولید و مهار تورم چیست و آموزش و پرورش در این خصوص چه جایگاهی دارد.

به گفته عباسی، اگر امروز با مشکل تولید و تورم مواجه هستیم مهمترین دلیل آن این است که تفهیم جوانان خود را بر مبنای آیات قرآنی نگذاشتیم که به فرموده قرآن انسان جز کار و تلاش نیست. اگر امروز شاهد این هستیم که بسیاری از افراد خود را مشغول بیت‌کوین در فضای مجازی می‌کنند به دلیل این است که متولیان یک راه اشتباه برای درآمدزایی را به آنان نشان دادند و این راه بی‌راهه است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار کرد: در بسیاری از ادعیه‌ها و دعاهایمان از همراهی خود با امام‌عصر (عج) می‌گوئیم؛ حال فرصت عینی عمل کردن در قالب باورهای دینی است که هر یک از ما رسالتی برای ارتقا تحقق شعار سال در حوزه فرهنگی داریم، این مهم باید در دستور کار شورای آموزش و پرورش قرار گیرد.

تبیین مناسبی در زمینه رتبه بندی فرهنگیان نشد

وی افزود: فرهنگیان در سنگر انبیا خدمت رسانی می‌کنند و شأن معلم اولین مولفه‌ای است که باید آن را مورد توجه قرار داد؛ خداوند تنها جایی که منت بر مؤمنان می‌گذارد آنجایی است که از مقام معلمان و حق آنان سوال می‌کند.

دانشیار دانشگاه تهران عنوان کرد: برای هفته معلم باید تلاش کرد و قدردان زحمات آنان بود، برای این مهم باید به صورت ویژه از این جایگاه حمایت و تقدیر کرد در این مسئله باید نسبت به مردمی شدن هفته معلم اقدام کنیم.

عباسی افزود: ارتقا شأن و جایگاه معلم یکی از ارکان سند تحول است که مورد تصویب مجلس قرار گرفت. موضوع رتبه بندی یکی از برنامه‌های این مصوبه است ولی در دولت‌های گذشته نسبت به این مصوبه اقدامی نشد؛ در مجلس و دولت مردمی سیزدهم طرح رتبه‌بندی متأسفانه بد تصویب و بد اجرایی شد و در نهایت بد مطالبه شد که ایرادهای متعدد آن مورد توجه است.

به گفته عضو مجمع نمایندگان استان البرز معلم نباید وجه المصالحه جریان‌ها قرار بگیرد، اینکه عده‌ای به بهانه و با عنوان این طرح سعی دارند تا به قداست معلم هجمه وارد کنند قابل توجه است؛ مجلس در حوزه رتبه‌بندی تمام اهتمام خود را در نظر دارد و انتظار می‌رود این مهم به جدیت اجرا شود.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس با بیان اینکه شیرینی رتبه‌بندی را به کام معلمان تلخ نکنیم بیان کرد: رتبه‌بندی یکی از اجزا سند تحول بنیادین است و باید مطالبه کامل سند تحول بنیادین از اولویت‌ها باشد. اگر شاهد اتفاق‌ها و آشوب‌های پاییز سال گذشته بودیم به دلیل کوتاهی در امر آموزش‌وپرورش است.

آرمان خواهی و امیدآفرینی در دانش‌آموزان قوت گیرد

عباسی با اشاره به ضرورت توجه معلمان به آرمان‌خواهی و امیدآفرینی در دانش‌آموزان بیان کرد: یکی از مسائلی که به صورت جدی معلمان باید متوجه آن باشند، ایجاد الگو برای جوانان است.
نماینده مردم البرز در مجلس‌شورای‌اسلامی خاطرنشان کرد: آرمان‌خواهی و امیدآفرینی در دانش‌آموزان با همت معلمان قوت می‌گیرد و در این خصوص معلمان الگوهایی مانند دکتر کاظم آشتیانی را معرفی کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1159906

مهمترین اخبار ایران و جهان: