نیوز سیتی!
09 فروردین 1402 - 21:25

کاهش خسارت‌ها با مدیریت صحیح امکان‌پذیر است

اردبیل- معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: در ایام پایانی سفرهای نوروزی و با توجه به کاهش دما و بارش برف و باران تلاش بر این است تا با کاهش خسارت‌ها مدیریت صحیح را مورد توجه قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید کمال‌الدین میرجعفریان عصر چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران در اردبیل اظهار کرد: با توجه به پیش‌آگاهی‌ها و اطلاعیه‌های صادر شده هواشناسی، در روزهای پایانی سفرهای نوروزی به ویژه ۱۱ تا ۱۳ فروردین تغییرات جوی در استان اردبیل به نحوی است که کشاورزان و مجریان طرح‌های صنعتی باید مراقبت بیشتری را انجام دهند تا با کمترین خسارت این وضعیت جوی سرد و بارشی را سپری کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به تداوم خشکسالی‌ها در ماه‌های گذشته انتظار می‌رود بارش‌های خوبی را در فروردین و اردیبهشت شاهد باشیم که بهتر است از این بارش‌ها بهترین استفاده را داشته و با برنامه‌ریزی به افزایش تولید محصولات زراعی، باغی و حتی دامی کمک کنیم.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: با توجه به اطلاعیه‌های صادر شده هواشناسی و احتمال بارش برف در روزهای پایانی تعطیلات نوروزی، مسافران و گردشگران باید از خدمات مناسبی بهره‌مند شده و در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی گرفتار برف و یا یخبندان نشوند.

میرجعفریان افزود: با توجه جدی مسئولان و مدیریت صحیح در حوزه‌های مختلف به راحتی می‌توان از این شرایط بهترین بهره را برده و کاهش خسارات احتمالی را نیز شاهد بود.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با برگزاری جلسات مختلف به ویژه ستاد مدیریت بحران سعی بر این است تا وضعیت جوی استان به صورت دقیق مورد رصد قرار گرفته و اطلاعات به موقع در اختیار مسافران، و گردشگران و بهره‌برداران در حوزه‌های مختلف قرار گیرد.

در این جلسه مدیرکل هواشناسی استان اردبیل نیز از ورود سامانه بارشی به استان از اواخر روز پنجشنبه خبر داد و اضافه کرد: در کنار وزش تندباد در استان که در ۲ روز آینده ادامه دارد، از عصر جمعه سامانه بارشی وارد استان شده و در روزهای شنبه و یکشنبه اغلب مناطق استان به ویژه شهرستان‌های گرمی، مشگین‌شهر، اردبیل، خلخال و کوثر درگیر سامانه بارشی برف و باران خواهند بود.

سیاوش محمدی بیان کرد: صبح شنبه با کاهش محسوس دما بارش باران و سپس برف را در مناطق کوهستانی و سردسیر شاهد خواهیم بود که هشدارهای لازم هواشناسی به مسئولان بخش کشاورزی داده شده تا باغداران و فعالان بخش‌های مختلف کشاورزی را نسبت به این شرایط آگاه کنند.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل کاهش محسوس دما را تا هفت درجه زیر صفر در روزهای شنبه و یکشنبه یادآور شد و ادامه داد: در جاده‌های استان نیز به ویژه گردنه حیران، الماس و گردنه صائین تردد بدون زنجیر چرخ امکان‌پذیر نخواهد بود که از مسافران و گردشگران انتظار می‌رود در این روزها مخاطرات جوی را در نظر گرفته و متناسب با آن سفرهای خود را انجام دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1116750

مهمترین اخبار ایران و جهان: