نیوز سیتی!
13 اسفند 1401 - 21:59

فروش ۴۲۰ میلیون تومانی صنایع دستی در نمایشگاه ملی گردشگری

بیرجند- مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت: طی ایام نمایشگاه گردشگری، حدود ۴۲۰ میلیون تومان فروش صنایع دستی در غرفه خراسان جنوبی داشتیم.

به گزارش خبرنگار مهر، شاهوردی شنبه در ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان جنوبی اظهار کرد: کمیته‌های ستاد اجرایی سفر خراسان جنوبی شامل ۱۳ کمیته مشخص شده و فرمانداران نیز جلسات مرتبط را برگزار کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی بیان‌کرد: در نمایشگاه گردشگری هفت دستگاه اجرایی و ۶ شهرداری مرکز شهرستان ما را یاری کردند تا بتوانیم خراسان جنوبی و ظرفیت‌های آن معرفی کنیم.

شاه وردی با اشاره به اینکه در نمایشگاه گردشگری هفت تفاهم نامه نیز منعقد کردیم، ادامه داد: دو تفاهم نامه مربوط به شهرداری فردوس و نهبندان و پنج تفاهم نامه نیز مربوط به شهرداری بیرجند و دو تفاهم نامه نیز مربوط به آب منطقه‌ای خراسان جنوبی بود.

وی گفت: انعقاد این تفاهم نامه‌ها با سرمایه گذاران بخش خصوصی یک اتفاق مبارک بود که امیدواریم ادامه داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی بیان کرد: غرفه خراسان‌جنوبی در این نمایشگاه برای اولین بار به ۴۲۸ متر مربع رسید در حالی که در سال‌های گذشته حدود ۲۰۰ متر مربع بود.

شاه وردی گفت: طی ایام نمایشگاه گردشگری، حدود ۴۲۰ میلیون تومان فروش صنایع دستی در غرفه خراسان جنوبی داشتیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی ادامه داد: رونمایی از دو کتاب نوشته شده توسط کارشناسان میراث فرهنگی استان از دیگر اتفاقات حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه ملی گردشگری بود.

وی افزود: قول مساعد چهار میلیارد تومان از قائم مقام وزیر میراث فرهنگی برای پارک گردشگری تون فردوس را نیز أخذ کردیم.

گفتنی است تعدادی از متولیان ذیل ستاد خدمات سفرهای نوروزی اقدامات انجام شده کمیته مربوطه را بیان کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1072850

مهمترین اخبار ایران و جهان: