نیوز سیتی!
16 اسفند 1401 - 22:01

۵۳ پروژه ورزشی مدارس سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

سرعین- مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ۵۳ پروژه ورزشی مدارس تا پایان خردادماه سال آینده در استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، کلام الله صفری عصر سه شنبه در آئین بهره‌برداری از زمین چمن مصنوعی شهید سلیمانی سرعین اظهار کرد: در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی برنامه‌های توسعه فضاهای آموزشی و عدالت تربیتی همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل نیز در حال برگزاری است.

وی خاطرنشان کرد: از ۵۳ پروژه اجرایی در قالب این طرح ۳۵ باب زمین چمن مصنوعی درون مدرسه‌ای، ۵ سالن ورزشی با سقف بلند و ۱۳ کلاس تخصصی درس تربیت بدنی اجرایی و عملیاتی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: با اتمام این پروژه‌ها و بهره برداری از آنها در مجموع ۳۰ هزار مترمربع به سرانه فضاهای ورزشی استان اردبیل افزوده می‌شود.

صفری با بیان اینکه توسعه ورزش‌های همگانی رکن اصلی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی است، گفت: پروژه‌های افتتاحی مختص دانش آموزان نیست بلکه در راستای برنامه‌های «مدرسه کانون تربیتی محله» آحاد مردم در محلات و مناطق می‌توانند از این فضاهای ورزشی استفاده کنند.

وی ادامه داد: ما در سال‌های اخیر موفقیت‌های چشمگیری را به همت دانش آموزان در حوزه‌های مختلف علمی و ورزشی شاهد بودیم که توسعه فیزیکی این فضاها به تقویت افتخارات بیشتر و مدال‌آوری‌های دانش آموزان کمک خواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: رسالت اصلی آموزش و پرورش شناسایی و هدایت صحیح و هدفمند استعداد دانش آموزان در راستای تحقق تربیت تمام ساحتی است.

صفری افزود: تمام برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در همین راستا اجرا می‌شود تا ما بتوانیم بیش از گذشته در عرصه سلامت دانش آموزان موفق عمل کنیم.

وی گفت: همزمان با افتتاح ۵۵۰ پروژه از مرحله دوم طرح شهید سردار سلیمانی در سراسر کشور افتتاح زمین چمن مصنوعی شهید سلیمانی مدرسه شهید عباسی سرعین را شاهدیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: در جلسه‌ای که اخیراً در تهران داشتیم مقرر شد با تمهید شرایط و زیرسازی مناسب توسط آموزش و پرورش استان اردبیل ۱۰ زمین چمن مصنوعی نیز بیشتر از سهمیه در نظر گرفته شده در استان اردبیل اجرایی و عملیاتی شود.

اولین زمین چمن مصنوعی شهرستان سرعین و بیستمین زمین چمن مصنوعی درون مدرسه‌ای در قالب طرح شهید سلیمانی با اعتباری نزدیک به ۴۰۰ میلیون تومان در مدت ۶ ماه تکمیل و در سرعین به بهره برداری رسید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1080094

مهمترین اخبار ایران و جهان: