نیوز سیتی!
05 اسفند 1401 - 14:34

بازار روز برازجان ساماندهی شود

بوشهر- امام جمعه دشتستان گفت: با توجه به مطالبات مردم انتظار می‌رود بازار روز برازجان ساماندهی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های نماز جمعه برازجان با گرامیداشت سوم شعبان میلاد منور و مسعود امام حسین علیه السلام و روز پاسدار اظهار داشت: یکی از شئونات مهم حضرات معصومین علیهم‌السلام، تحقق عینی دستور عظیم الهی است

وی با تبریک میلاد حضرت عباس و روز جانباز اضافه کرد: یکی از نسخه‌های شناخت‌نامه شخصیت والای حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام، زیارت‌نامه مأثور ایشان است که از ناحیه مبارک معصوم صادر شده است. این زیارت‌نامه در عین کوتاهی نِسبی، مُبین خصوصیات و صفات ممتازی برای آن حضرت است که هر کدام به نوبه خود، فضائل عظیمی در کمالات الهی انسان به شمار می‌آید.

امام جمعه دشتستان با گرامیداشت میلاد امام سجاد علیه السلام بیان کرد: امام سجاد (ع) سنَّت اشک را پایه‌گذاری کردند. ایشان آموزگار این مکتب و عامل تجهیز شیعه به این سلاح استراتژیک است. وقتی با اشک بر مصائب سیدالشهداء علیه السلام و مناجات با خدا، دل‌ها نرم شد و ظرفیت دریافت حقیقت در دل‌ها ایجاد شد؛ بعد، نوبت به علم پیدا کردن به ضرورت امامت رسید. در آن هنگام، امام باقر و امام صادق علیهما السلام تعلیم علم را به عهده گرفتند.

وی تاکید کرد: ما نیز برای بازگشت به مسیر اهل‌بیت (ع) و یاری امام زمان (عج) باید از این دو روش استفاده کنیم؛ یعنی برپایی مجالس احیا امر اهل بیت (ع) و دیگری خواندن ادعیه، اشک و استغفار به درگاه خدا تا غبار گناه را از دل‌های‌مان بزداییم و بتوانیم حکومت ولیّ معصوم قلبا و لسانا و عملاً تحمل کنیم و به خوشبختی حقیقی برسیم.

مصلح به روز امور تربیتی و روز تربیت اسلامی اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون تهاجم روزافزون دشمنان به دل‌های پاک جوانان و نوجوانان و حتّی نونهالان را به چشم خود می‌بینیم. دستگاه‌های مسئول حکومتی در این باره وظایفی سنگین بر عهده دارند.

وی خاطرنشان کرد: دست تطاول تبلیغات مروج فساد و بی‌بندوباری در طول دوران پهلوی‌ها به (معنویت و اخلاق) ضربه‌های سخت زده و لجنزاری از آلودگی اخلاقی غربی را به درون زندگی مردم متوسط و به‌خصوص جوانان کشانده بود.

امام جمعه دشتستان افزود: جمهوری اسلامی، ماجراهای صدر اسلام را زنده و نمایان در برابر چشم همه نهاد. پدران و مادران با احساس وظیفه دینی از عزیزان خود که به جبهه‌های گوناگون جهاد می‌شتافتند دل کندند و این معجزه‌ای دیگر از انقلاب و نظام اسلامی فعال و پیشرو است.

وی با اشاره به جهاد تبیین از نگاه رهبری گفت: یک روز میدان، میدان نظامی است مثل دوران دفاع مقدّس، دوران دفاع از حرم؛ اینجا میدان، میدان نظامی است. یک روز عرصه علم است و جهاد، جهاد علمی است، باید علم را بالا برد.

وی اظهار داشت: یک روز عرصه فعّالیت‌های اجتماعی است؛ یک روز عرصه خدمات اجتماعی است و خدمت به مردم. آن روزی که دشمن سعی می‌کند جامعه را در فشار اقتصادی قرار بدهد برای اینکه مردم را در مقابل اسلام، در مقابل نظام اسلامی قرار بدهد، آن روز اگر شما خدمت اقتصادی و اجتماعی به مردم بکنید، جهاد کرده‌اید در مقابل دشمن.

امام جمعه دشتستان افزود: علیرغم مطالبه مستمر شهروندان و طرح موضوع در جلسات اداری و در تریبون نماز جمعه متأسفانه همچنان مردم از نابسامانی بازار روز معترض هستند لذا شهرداری و ادارات ذیربط نسبت به ساماندهی بازار و تعیین تکلیف قانونی افرادی که به صورت غیرقانونی افرادی که به صورت غیرقانونی در بازار فعالیت دارند اقدام کنند و به این وضعیت هرج و مرج بازار پایان دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1054094

مهمترین اخبار ایران و جهان: