نیوز سیتی!
02 اسفند 1401 - 11:16

رشد 25 درصدی بودجه حوزه گردشگری در یزد

رئیس کمیسیون گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی شورای شهر یزد با اشاره به اهمیت تدوین و اجرای برنامه های گردشگری در نوروز 1402، گفت: بودجه حوزه گردشگری شهر میراث جهانی یزد 25 درصد افزایش می یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، بی‌بی فاطمه حقیرالسادات صبح امروز در جلسه با مدیرران حوزه گردشگری شهرداری مرکزی استان، اظهار کرد: مقرر شد بخش گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری همچنین دیگر بخش‌های مرتبط گردشگری در شهرداری گزارش کامل در خصوص برنامه‌های گردشگری در ایام نوروز در کمیسیون ارائه دهند تا با تبادل نظر  برنامه ها به صورت یک پارچه در سطح شهر اجرا شود.

وی افزود: به دلیل ارزش‌های فرهنگی اجتماعی و مذهبی جامعه محلی یزد و باتوجه به اینکه شهر یزد از قدیم به عنوان شهر دارالعباده معروف است ضرورت دارد قوانین و ضوابطی برای حضور در بافت تاریخی و اماکن گردشگری لحاظ شود.

رئیس کمیسیون گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و روابط بین الملل در خصوص بودجه حوزه گردشگری شهرداری یزد گفت: بودجه برنامه و پروژه‌های گردشگری تقریبا رشد ۲۵ درصدی خواهد داشت و مقرر شد برای طرح های گردشگری حوزه شهرداری بودجه ویژه در نظر گرفته شود.

 حقیرالسادات تصریح کرد: برای ساماندهی و رونق گردشگری هوشمند، معرفی یزد در رسانه‌ها و نمایشگاه‌های داخلی و بین المللی، بودجه ویژه‌ای در نظر گرفته می شود چراکه لازم است افتخارات، امکان تاریخی و صنایع فاخر شهر یزد به همگان معرفی شود.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: نیمه شعبان تا اواخر عید نوروز برنامه های شاد و فرهنگی اثر بخش در سطح شهر به خصوص در بافت تاریخی برگزار خواهد شد.

پایان پیام/ب

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1047594

مهمترین اخبار ایران و جهان: