نیوز سیتی!
01 اسفند 1401 - 23:34

بازارچه صنایع‌دستی آق‌قلا شهریورماه افتتاح می شود

گرگان- رئیس دفتر فنی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی بازارچه صنایع‌دستی آق‌قلا خبرداد و گفت: این پروژه شهریور افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار مهر مطهره زنگانه شامگاه دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: بازارچه صنایع دستی آق‌قلا در دو طبقه در حال احداث بوده و هم اکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سرپرست دفتر فنی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: امسال از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌های استانی و اعتبارات ملی ۵۷ میلیارد ریال به آن اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: برای تکمیل این بازارچه ۳۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز بوده که در صورت تأمین اعتبار، در شهریورماه سال آینده و در قالب پروژه‌های هفته دولت ۱۴۰۲ قابل بهره‌برداری است.

زنگانه گفت: تاکنون برای طراحی و اجرای اسکلت بتنی کل سازه، اجرای دیوارچینی‌های داخلی، کف‌سازی طبقه و سنگ ازاره دور سمت غرب طبقه همکف، اجرای پوشش سقف و لوله‌کشی مربوط به تأسیسات الکتریکی بازارچه ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

گفتنی است؛ ساختمان این بازارچه در عرصه‌ای به مساحت سه هزار و ۷۰۰ مترمربع و در زیربنایی حدود دو هزار و ۳۰۰ مترمربع طراحی شده و شامل بازارچه و ۵۷ غرفه فروش محصولات صنایع‌دستی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1046894

مهمترین اخبار ایران و جهان: