نیوز سیتی!
19 بهمن 1401 - 23:07

کلنگ زنی ۱۲ طرح جدید اقتصادی در خراسان شمالی/ نان گران نمی‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: ۱۲ طرح جدید اقتصادی با اعتبار ۲۱۵۴ میلیارد تومان در دهه فجر امسال کلنگ زنی می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ناصر فخر موحدی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان اظهار کرد : ۱۲ طرح جدید اقتصادی با اعتبار ۲۱۵۴ میلیارد تومان و پیش بینی اشتغال ۵۲۷ نفر در دهه فجر امسال کلنگ زنی می شود.

وی گفت: همچنین ۱۶ طرح دیگر با اعتبار ۳۲۱۹ میلیارد تومان در دهه فجر سال گذشته کلنگ زنی شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی افزود: در دهه فجر امسال چهل طرح با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۲۶۰ نفر و دهه فجر سال گذشته نیز ۲۰۰ طرح با سرمایه گذاری ۲۸۴۷ میلیارد تومان و اشتغال ۲۲۰۹ نفر به بهره برداری و افتتاح رسیده است.

وی با بیان اینکه هشتصد میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در قالب بند الف تبصره ۱۸ بوده است، گفت : ۸۵ درصد این اعتبار با کمک بانک ها و دستگاه های اجرایی جذب شده و رتبه سوم کشوری را هم کسب کرده ایم.

فخر موحدی خاطر نشان کرد: هفت خانه خلاق در استان راه اندازی شده تا از ظرفیت های دانش بنیان حداکثر استفاده شود.

وی به برگزاری رویداد تانا هم اشاره کرد و افزود: در بخش های مختلف نیازها شناسایی می شود که بر اساس آن رویداد برگزار خواهد شد که در بخش کشاورزی تاکنون پنجاه نیاز و در بخش سلامت هم ۴۵ نیاز شناسایی شده اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت :افزایش قیمت نان نخواهیم داشت و افزایش سهمیه آرد نانوایان نیز بر اساس کارکرد کارتخوان ها رخ خواهد داد.

به گفته ناصر فخر موحدی تمام ۱۳۱۱ نانوایی استان مجهز به کارت خوان هوشمند سازی هستند.

پایان پیام/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1028550

مهمترین اخبار ایران و جهان: